hoe lang aan tafel zitten bij avondeten ?

Hallo ouders,

Mijn vraag aan jullie is hoe lang jullie met jullie kindje aan tafel zitten met het avond eten. Onze dochter van bijna 3 jaar, eet heel langzaam waardoor we ongeveer 3 kwartier aan tafel zitten. Is dit te lang ? Ze wil nog niet zelf eten waardoor ik haar "voer". Het is niet echt een groot probleem maar ik vraag me af hoe het bij andere gezinnen gaat ! En of wij het "goed doen"op deze manier.

Groetjes mama van Briseis
 
hoihoi,

mijn zoon is 3 eet wel zelf maar ik schat dat wij ook iets van 45 min aan tafel zitten hoor, maar ook niet langer tegen die tijd heeft ie wel aangegeven of hij klaar is ja of te nee.
als ze wel gewoon eet maar gewoon een langzamer eter is (dat is mijn zoon en mijn man ook) zou ik er geen probleem van maken.

liefs linda
 
Ons zoontje trut heel erg met zijn eten en wil nog wel eens van tafel lopen.
Sinds deze week zetten we het kookwekkertje op 20 minuten, en het werkt verassend goed!! Hij mag pas van tafel als de wekker is gegaan en vindt dit reuze intressant. Als de wekker gaat is het eten ook klaar, en gek genoeg eet hij daardoor veel beter.
Ik zeg bij getrut even: "snel je kip eten hoor, want straks gaat de wekker en dan kan het niet meer" en hopla! Dus we zitten minder lang en hij eet beter, misschien om ook uit te proberen!
groetjes Soela
 
Ons zoontje trut heel erg met zijn eten en wil nog wel eens van tafel lopen.
Sinds deze week zetten we het kookwekkertje op 20 minuten, en het werkt verassend goed!! Hij mag pas van tafel als de wekker is gegaan en vindt dit reuze intressant. Als de wekker gaat is het eten ook klaar, en gek genoeg eet hij daardoor veel beter.
Ik zeg bij getrut even: "snel je kip eten hoor, want straks gaat de wekker en dan kan het niet meer" en hopla! Dus we zitten minder lang en hij eet beter, misschien om ook uit te proberen!
groetjes Soela
 
Ons zoontje trut heel erg met zijn eten en wil nog wel eens van tafel lopen.
Sinds deze week zetten we het kookwekkertje op 20 minuten, en het werkt verassend goed!! Hij mag pas van tafel als de wekker is gegaan en vindt dit reuze intressant. Als de wekker gaat is het eten ook klaar, en gek genoeg eet hij daardoor veel beter.
Ik zeg bij getrut even: "snel je kip eten hoor, want straks gaat de wekker en dan kan het niet meer" en hopla! Dus we zitten minder lang en hij eet beter, misschien om ook uit te proberen!
groetjes Soela
 
Ons zoontje trut heel erg met zijn eten en wil nog wel eens van tafel lopen.
Sinds deze week zetten we het kookwekkertje op 20 minuten, en het werkt verassend goed!! Hij mag pas van tafel als de wekker is gegaan en vindt dit reuze intressant. Als de wekker gaat is het eten ook klaar, en gek genoeg eet hij daardoor veel beter.
Ik zeg bij getrut even: "snel je kip eten hoor, want straks gaat de wekker en dan kan het niet meer" en hopla! Dus we zitten minder lang en hij eet beter, misschien om ook uit te proberen!
groetjes Soela
 
Hallo,
hier gaat het ook zo hoor. Wij vinden het ook geen probleem.
Wij tafelen eigenlijk altijd lang na dus een uur is hier zo om. Dit dede we ook al voordat hij geboren was.Onze jongen doet nu vrolijk mee. Hij eet goed en dat vind ik het belangrijkste.  Op zijn 18de zal hij het vast wel zelf doen, denk je niet .
Groetjes Jeanette
 
ook hier gaat er een wekker aan.   Na 15 minuten mag   hij van tafel. Vaak bliijft   hij toch wel zitten als het gezellig is. Wij voeren geen strijd meer aan tafel   als   hij   niiet   wiil eten   oke. Ze "scharrelen" heel wat op een dag en ik heb ook wel eens geen zin om tte eten.

gr ruth
 
Terug
Bovenaan