Hoe lang aan tafel?

Hoe lang moet jouw kind aan tafel blijven zitten tijdens het avondeten?
Isabelle mag van ons van tafel als ze klaar is met eten en moet dan niet wachten tot wij klaar zijn. Meestal eten we best snel dus zijn we ook vrij snel daarna klaar. Ik denk dat Isabelle ongeveer 10 tot 15 min aan tafel zit voor het avondeten.
Hoe is dat bij jullie?
Ik vraag me af of dit lang of kort is...!

Groetjes Babybelle

Hoi hoi,

Leuk onderwerp, ben benieuwd hoe iedereen hierover denkt.

Hier moeten patrick en ilona aan tafel blijven tot iedereen klaar is met eten. Maar.....ze eten zelf vrij vlug en papa is ook heel snel, dus meestal gaat dat hier wel goed eigenlijk.
als we klaar zijn met eten mogen de kids van tafel en kletsen boet en ik nog wat na. De kids hebben dan ongeveer 20 minuten aan tafel gezeten.

ochtend en middageten gaat hier tergend langzaam, soms wel 45 minuten!! pfff...
denk erover om een eierwekker in te stellen op 20 minuten en als het nog niet op is om het weg te halen..

haal het trouwens ook altijd al weg als ze begint te klieren...

en nu ze naar peuterpret moet is het toch wel fijn om niet om 6 uur al te beginnen met het ontbijt ;)

groetjes,
debby

Hai,

Meestal eet Jesse nog als wij al klaar zijn met eten.
Hij mag wel wat eerder van Tafel als wij nog eten en als ik vind dat hij gennoeg heeft gehad, maar meestal zijn we tegelijk klaar.
We zitten 15 min aan tafel.

Gr Linda

Bij ons verschilt het per keer. Met de middagboterham gaat Eline vaak wel iets eerder van tafel, maar dan breng ik haar ook gelijk naar bed. Met het avond eten wachten we gewoon op elkaar maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Eline heeft na een paar happen al genoeg en papa eet vaak 2 borden. Maar een kwartier houden we ongeveer aan.

Oeps!

Hier drie kids, waarvan twee dus wel wat ouder..bijna 10, en 6,5.
Iedereen blijft aan tafel zolang er gegeten word..
En ja..dat is met toetje en al, zeker 30-40 min!
Gewoon geen probleem.
Tuurlijk heeft Lieve het wel eens snel op, maar jammer dan..gewoon wachten.

Gr Rina

ps Voor degene die de kids van tafel laten en zelf nog verder eten...
Is het niet alleen maar onrustig?
Steeds van tafel te moeten lopen als ze bijv ergens aan zitten/op klimmen oid?
Dan eet je zelf niet rustig lijkt me?
Gewoon mijn idee hoor?
Vandaar dat ze hier moeten blijven zitten..en ook omdat ik wil dat ze het bij anderen of buiten de deur ook kunnen.

Meestal zijn we tegelijk klaar, maar Jesse speelt meestal heel lief, en eten wij ons toetje nog ff op
hij blijft wel zitten als we nog warm eten hebben.

Gr Linda

Alice moet aan tafel blijven zitten totdat wij het ook op hebben, meestal zijn we trouwens wel tegelijk klaar. Gaat eigenlijk ook wel goed, mocht het eens een keertje echt niet lukken en ik heb mijn bord ook leeg dan neem ik haar eventjes op schoot.
Vind het eigenlijk wel belangrijk dat ze blijft zitten.

Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan