Hoe lang achter elkaar mag mijn baby slapen?

<p>Misschien een hele domme vraag, maar ik lees wisselende verhalen hierover en ben toch benieuwd (al meerdere topics geopend over slapen maar blijft blijkbaar een vraagstuk voor me haha). </p><p>Mijn zoontje sliep vannacht van half 7 tot half 5 door, zonder voeding dus. Wij voeden altijd op verzoek (zeker de avondvoeding) en meestal komt hij tussen 23:00 en 01:00. Nu dus niet, maar pas om half 5. Ik schrok wakker om 3 uur omdat ik hem nog niet gehoord had, ben even gaan kijken en meneer lag heerlijk te slapen. Heb hem laten liggen. Las er vanmorgen alleen over dat hij niet meer dan 8 uur achter elkaar mag slapen zonder voeding? Klopt dit? </p><p>Mijn zoontje is 3,5 maanden en weegt ong 6 kilo (laatste keer cb 2 weken geleden 5,7).</p>

Heerlijk, lekker van genieten! Voor je het weet komt ie weer eerder in de nacht. Was hij gewoon goed wakker en alert toen hij wakker was? Het heeft namelijk met de bloedsuikerspiegel te maken. Maar mij is ooit verteld dat een kindje per 500 gram lichaamsgewicht 1 uur mag slapen zonder voeding. Dus voor jou baby zou dit 12 uur zijn. Waarschijnlijk red hij dat nog niet en heeft hij eerder honger. Zou hem niet wakker gaan maken, als hij honger heeft dan hoor je hem vanzelf wel. 

Dankjewel! Ja dat is ook ons idee, we hebben hem voor die avondvoeding ook nooit wakker gemaakt eigenlijk (ook al zegt men vaak dat je dat wel 'moet' doen). Maar las allemaal spookverhalen dus maakte me ineens bezorgd haha. Hij was prima alert (en hongerig) toen hij wakker werd. 
Wil er ook zeker van genieten (misschien was dit ook gewoon een eenmalige uitschieter), want binnenkort komen de tandjes en de griepjes en hoestjes en weetikveelwat haha. Als hij het vannacht weer doet laat ik hem (weer) lekker liggen, maar zal ik zelf ook wat meer ontspannen. Het is soms zo zoeken met een eerste kindje! Of ja zoeken.. Meer dat alles constant verandert als je er net aan gewend bent. 

Mijn dochter is nu 2 maanden oud en slaapt ook 12 uur aan 1 stuk snachts. Toen ze een week oud was 5 en bij 3 weken al 7 uur aan een stuk. Vorige week waren het nog 10 uur.  Als ze wakker word voed ik haar even spelen en weer terug in bed. Ik haal haar meestal pas einde van de middag uit bed. Want ze slaapt nergens anders dan in bed. Dus als we haar eerder uit bed halen dan wil ze alles mee krijgen en dan is ze oververmoeid. 
Ik heb ook op consultatiebureau aangegeven en zei zeggen ooh heerlijk. Als ze honger heeft meld ze zich wel. Soms heeft ze zo'n honger maar valt ze te snel in slaap dan meld ze zich binnen het uur wel weer. Volgens mijn moeder was ik ook presies zo. 

Ik ben voor precies deze vraag vandaag bij cb geweest. Alleen is mijn dochter 6 weken en weegt 4170 gram. Ze slaapt de laatste dagen 9/10 uur en 11 uur zonder voeding. Ze gaven ook aan als ze alert wakker wordt is het goed en geniet er maar van. Aangezien ze nu opeens maar 5 keer komt moest ik wel de fles verhogen. 

Lekker laten liggen joh, geniet er maar van! Met een beetje geluk slaapt ie straks het klokje rond, hebben jullie ook weer wat meer rust in de nacht. Bij hele kleine baby's denk ik dat het verstandig is om er niet te veel tijd tussen te laten zitten, maar met 3,5 maand en een goed gewicht, zou ik me zelf geen zorgen maken!

Terug
Bovenaan