Hoe lang ben je vruchtbaar na eisprong?

<p>hoi allemaal,</p><p>Even een vraagje! </p><p>Ik heb 2 juli in de avond mijn eisprong gehad. Nu vroeg ik me af; hoe lang ben je dan super vruchtbaar? Qua hoeveel uren/dagen? </p><p>Zou ik morgen dan nog steeds zo vruchtbaar zijn of neemt dat dan met de dag af net zoals na je menstruatie (dan ben je toch ook het minst vruchtbaar?)</p><p>Alvast dank jullie wel :)</p>

[quote quote=10339705]Uhm. Nee ? Je bent vruchtbaar van ongeveer 3 a 5 dagen voor je eisprong, tot zo’n 24 uur na je eisprong.[/quote]
Duidelijk? dank je wel! 

Na je eisprong ben je niet meer vruchtbaar want dan is er immers geen eitje meer aanwezig om bevrucht te worden 

Je eitje blijft tot 24 uur na de eisprong leven en kan dan bevrucht worden, niet eerder. 
Spermacellen kunnen wel veel langer, tot 5 dagen, blijven leven in je baarmoeder/eileider en dus wachten op de eicel. Daarom kan je zwanger worden als je enkele dagen voor je eisprong sex hebt gehad.
Als je dus in de periode van 5 dagen voor tot 1 dag na je eisprong sex hebt, kan je theoretisch zwanger worden. 

Terug
Bovenaan