Hoe lang ben je vruchtbaar?

A

Anoniem

Guest
Ik vroeg me even af (ook omdat ik een zeer onregelmatige cyclus hebt en nu aan het temperaturen ben) hoe lang je ongeveer vruchtbaar bent tijdens je ovulatie? Is dat 1 of 2 dagen of maar een paar uur. Meningen verschillen hier nog weleens over vandaar...

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Vic

Volgens mij wordt er normaal gezegd dat je vanaf 5 dagen voor je ovulatie tot 2 dagen na je ovulatie vruchtbaar bent.

Je eitje moet na de eisprong binnen 24 uur worden bevrucht. Het beste is de eerste uren na de eisprong. Succes Victory, ik weet dat jij inmiddels ook bijna een jaar bezig bent. Heb vertrouwen dat het goed komt!

Groetjes,
Julia

Hi, mijn huisarts zei inderdaad ook dat een eicel ongeveer 24 uur goed is, tot 7 uur na de eisprong heb je de grootste kans om zwanger te worden.

echter word er vaak ook gesproken over 2 a 3 dagen, maar dit heeft te maken met het zaad van de man, dat kan twee tot 3 dagen goed blijven in de vrouw.

vandaar dat er rond de eisprong word geadviseerd om om de dag of om de twee dagen sex te hebben, zodat wanneer de eisprong dan plaatst vind er goed zaad aanwezig is.

Vandaag is mijn eisprong en wij hebben woensdag, zaterdagavond geklust en vanavond nog een keer haha. Is er dan een kans dat ik zwanger ben/wordt??

Ik hoop het zo!

(alvast bedankt voor jullie reacties)

Bedankt voor jullie reacties!

Toch nog een vraagje, wij hebben woensdagavond, zaterdagavond geklust en vanavond ook hihi.
Is er dan een mogelijkheid dat ik zwanger kan worden/zijn??

Liefs Vic

je bent vruchtbaar vanaf de eerste dag dat je positief test(ovulatietestjes) Die je elke dag moet gebruiken, Tot 24-36 uur daarna. Het kan ook eerder of korter, is bij elke vrouw anders. Sterkte

Mamakim

een zaadje kan lang overleven in je buik... je kan dus van zaterdag een kans hebben. zou idd vanav ook nog even lekker klussen! veel plz ;)

Terug
Bovenaan