Hoe lang ben je zwanger bij een lange cyclus?

A

Anoniem

Guest
Ik heb een cyclus van circa 44 dagen.
Als je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie zou ik meteen al 6 weken zwanger zijn..... dit kan toch eigenlijk niet kloppen? Dit is dus twee weken langer dan iemand met een 'normale' cyclus. Maar, als je op het einde van je zwangerschap twee weken overtijd bent, dan gaan ze het opwekken..... Hellup, ik weet het echt niet.

Ben overigens nog niet zwanger hoor, mijn nod is over een weekje.
Heb wel last van buikpijn.... vaag.

hi Benthe,
jahoor, ze tellen gewoon vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. met een echo kunnen ze later de uitgerekende datum nog wat beter vaststellen. ik heb een cyclus van 36 dagen, maar de foetus is gewoon geconcipieerd na 14 dagen na de eerste dag van de laatste cyclus.
met de 20 weken echo zien ze nog beter of de foetus ongeveer overeen komt met wat je zelf denkt. ons kindje is vrij groot, terwijl wij zelf twee kleine prutsen zijn, hoewel mijn man heeft ook een dikke kop.
dus, je krijgt al die dagen gewoon kado....
ik help je hopen dat je zwanger bent.
Miep36 25w2d.

Nou, dat zou wel mooi zijn, des te sneller dat je het kunt vertellen.
Maar je eisprong is wel meestal 14 dagen vóór je nieuwe mensturatie toch? Of juist 14 dagen ná je menstruatie. Want dit is voor mij dus wel een verschil.
Wat een gedoe hè....

hi Benthe,

je eisprong is gemiddeld genomen 14 dagen voor het begin van de menstruatie, maar er is geen een vrouw gemiddeld. sommige vrouwen voelen het, of weten het door de temperatuur bij te houden.
je kunt soms al op de 28e dag een test hebben die positief is, terwijl je een dagje later toch ongesteld wordt. heel jammer.
omdat ik zo'n lange cyclus heb, wist ik het ook pas na een week of 7 dat ik misschien wel zwanger kon zijn. mijn man wist het eerder dan ik, ik heb nl de uitlaat van zijn auto verramzakt door achteruit tegen een lage paal te rijden. die staat nu dwars achter het rechtse achterwiel  in plaats van netjes recht naar achter  ..... zwanger?.... en jawel.

gjes Miep36

Ho dames, reken jezelf niet te snel rijk.

Het ligt er maar net aan hoe wanneer je je eispong hebt gehad. Bij de meeste vrowuen is dat ca. 2 weken voor de verwachte menstruatie, maar omdat dit onduidelijk is gaat men uit van de eerste dag van de laatste menstruatie.

Bij een lange, danwel onregelmatige cyclus zal een echo uitsluitsel geven over de duur van de zwangerschap.

Zelf heb ik een korte cyclus, en weet ik precies wanneer ik mijn eisprong heb gehad. Ik heb daar dan 14 dagen vanaf getrokken en dat dus genomen als eerste dag van de laatste menstruatie.

Ik krijg iedere twee weken een echo en het klopt tot op de dag.

Hoe later in de zwangerschap, hoe groter de afwijking tov het gemiddelde kan worden, dus meestal zal men uitgaan van een echo  tussen de 10 en 15 weken. je hebt er namelijk niets aan om te denken dat je al veel verder bent, terwijl dat niet zo is.  

Maar uiteindelijk komt het kind wanneer het moet komen en is zo'n uitgerekende datum alleen maar een indicatie.

Miep  

Terug
Bovenaan