Hoe lang blijf je proberen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Vandaag NOD dus hopen hopen hopen! Maar ik wilde eens weten hoe jullie over het volgende denken:

Wij willen dolgraag een 2e kindje en verhuizen in januari 2012 naar Shanghai. Dat is nog lang zul je denken maar als je het goed uitrekent komt het allemaal best dichtbij (nu zwanger = geboorte juni, dwz 6mnd als de baby moet verhuizen).

Ik zal sowieso een keizersnede krijgen en ons oudste kindje zal op het moment van de verhuizing 2jr3mnd zijn.
We gaan voor het werk van mijn man maar ik ben van ons twee degene die wat Chinees spreekt en ik zal dus moeten zorgen voor alle praktische zaken: huisvesting, meubelen, ziekteverzekering, immigratieprocedure, kinderopvang/school etc etc etc.

Mijn man en ik hadden afgesproken om te blijven proberen t/m november (dwz geboorte in juli). Dan heb ik nog 5 maanden om na de keizersnede op kracht te komen en de hele verhuizing voor te bereiden met 2 kinderen, want hier moet natuurlijk ook alles ingepakt en opgezegd. De baby is dan 5 maanden en hopelijk sterk genoeg voor de reis (12u vliegen) en de verandering in klimaat, eten, ziektes etc.

Nu is mijn vraag: stel dat het volgende maand nog steeds niet gelukt is, zouden we er dan nog een maand bij durven doen? Of zouden we dan beter de draad weer oppikken eens we helemaal geïnstalleerd zijn in Shanghai?

Normaal zijn wij helemaal niet van de schema's en de planning maar in dit geval wil ik echt genoeg energie hebben om een nieuwe start te maken in een toch al niet zo gemakkelijk land.

Een heel verhaal dus maar ben benieuwd naar jullie mening. Groetjes!

Ik zou als het dan nu niet lukt inderdaad even wachten. Ook inderdaad voor jezelf, omdat je anders wel heel veel ineens op je dak krijgt. Dan kun je ook extra tijd steken in je oudste kind om te laten wennen daar.

Ik zou ook wachten. Een nieuwe baby is heftig en met een keizersnede erbij helemaal, dus ga pas later weer verder. Ik zou geen risico nemen!

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik dacht dat zelf ook al maar voelde me zo truttig dat ik alles zo zit uit te rekenen en te plannen. Jullie reacties helpen wel om de knoop maar door te hakken.

Dus... hopelijk deze ronde raak! Spannend!!!

best wel lastig maar ik zou denk ik dan ook wachten er komt in die tijd zo veel op je af en je oudste heeft je dan echt nodig!!!Niet dat jij dan zo moe bent van het herstellen en een kleine baby.
Succes hoop dat het deze maand raak ik!!!

Ik zit nu 4 maanden na mn keizersnede, had er 1 met veel complicaties (lees het topic een derde in 2011) En ik kan wel zeggen dat ik er weer helemaal bovenop ben en het gevoel heb dat ik alles weer aan kan ;) Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik zou zeggen dat het wel kan.

Liefs

heb trouwens een zoontje van 2 jaar en 1 maand nu ;) beetje dezelfde leeftijd van de kinderen dus.

Terug
Bovenaan