hoe lang blijft de temperatuur hoog na een eisprong?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben inmiddels een week overtijd, en mn temperatuur is nu al 10 dagen boven de 37 graden.
Ik vraag me af hoe lang je temp zo hoog blijft na de eisprong.
Iemand enig idee?
Ik heb overigens zaterdag nog negatief getest.

Normaal zou de temparatuur vlak voor of na je menstruatie moeten zakken. Het is voor mij alweer een tijdje geleden, die kaart, maar ik weet nog dat er ergens een opmerking stond, dat als je temperatuur lang hoog bleef, 20 dagen na je eisprong of zo, dat de kans op een zwangerschp dan groot was. Maar ja, aan de andere kant heb je nog negatief getest. Misschien kun je een bloedtest laten doen? Dan kunnen ze de hoeveelheid HCG in het bloed meten. Als dat hoger is dan 5 ben je waarschijnlijk zwanger.

jannie

Hoi,
Als ik dat zo lees, zou ik over ongeveer 4 dagen ongi moeten worden?
Ik heb altijd een regelmatige cylus gehad van 30 dagen. Kan het dan zijn dat ik in eens een enorme late eisprong heb gehad.
Ik zit nu dan op dag 39.
Ik heb mn ha al gebeld (ben het erg zat, dus ik wilde toch in januari een afspraak maken) maar hij is met vakantie, en met dit wil ik ook niet zo snel naar een vervangende ha.
Of kun je hiermee ook naar een vk?

Nee, ik zeg niet dat je over 5 dagen je nod moet hebben, want als je van je cyclus uitgaat had je die allang moeten hebben. Ik zeg alleen dat, hoe langer je temperatuur hoog blijft, hoe groter de kans op een zwangerschap. Het is natuurlijk ook mogelijk dat je een virusje opgepikt hebt en dat daarom je temperatuur wat hoger blijft. Ik had ook telkens verhoging deze maand en dacht daarom ook dat het gelukt was. Helaas bestaat er geen manier om even naar binnen te kijken om te zien wat er zo allemaal gebeurt in je lichaam. Zou een stuk rustgevender zijn.

Ik ga er nu even helemaal van uit dat ik op zn laatst vrijdag ongi ga worden. Dan heb ik namelijk (als het zo door gaat) 14 dagen boven de 37 graden.
Ik maar mezelf anders helemaal gek.
Ik vebeeld me allerlij klachten natuurlijk. Ik ga er vanauit dat ik helemaal niet zwanger ben. Als dat vrijdag nog niet zo is, ga ik weer een test doen. Eerst de komende dagen maar afwachten.

Ik dacht dat de temp maar een paar dagen na de eisprong hoog bleef. Maar blijkbaar ik er niet echt een duidelijk antwoord op.

Vaak zie je een dag voordat je ongi moet worden, dat je temp gaat dalen.
Omgedraaid, als je temp gaat dalen kun je er van uit gaan dat je ongi wordt...........
Tenzij, zoals hierboven gesuggereerd, je een virusje hebt opgelopen. Verkoudheid oid.
Kan idd ook zijn dat daardoor je eitje later is gekomen dan anders. Normaal gesproken wordt je 14 dagen na je eitje ongesteld.
Heb je je eitje kunnen spotten deze maand?? Door tempverhoging of steken of iets dergelijks??
14 dagen daar vandaan zou je ongi moeten worden.
Heb je deze maand nog helemaal geen tempverhoging gezien in je tempcurve??

Ik heb 3 x een temp verhoging gehad (mijn lijst is net en jojo)
de pieken waren op dag 16, dag 23 en dan dag 30 waarbij hij hoog bleef.
Normaal heb ik een cyclus van 30 a 33 dagen.

Terug
Bovenaan