hoe lang bloed je na een MK?

Ook ik ben helaas verstoten van mijn rose wolk. Afgelopen donderdag hadden we een eerste echo ook met name omdat we absoluut niet wisten hoe ver we waren ivm onregelmatige cyclus. Ik moest met een volle blaas naar het ziekenhuis, al de hele nacht een beetje een raar gevoel gehad, uiteindelijk in de wachtkamer pijn gekregen. Toen we werden geroepen kreeg ik zo'n vreemd gevoel. Op de echo via de normale manier zagen ze niets, ik mocht plassen (gelukkig dacht ik ook nog) want ze gingen een inwendige echo doen. Toen ik daar naar het toilet ging verloor ik ineens bloed. Ik schrok me dood. Ik ben terug gegaan en vertelde dit tegen de dame die de echo nam. Het enige wat ze zei was: "we zullen even kijken" ze keek en zag niets het enige wat ze zei was "het lijkt of er iets zit maar nog niet volgroeid" daarna stopte ze met kijken en zei ze "kom anders als je 12 wkn denkt te zijn maar terug, mits het bloeden uiteraard door zet" ik was helemaal van de wap... thuis vreselijk gehuild en veel over gepraat uiteindelijk contact gehad met verloskundige. IK heb werkelijk waar nog nooit zo'n aardige vrouw aan de telefoon gehad. Ze heeft me gerustgesteld en geholpen om dit verdriet te verwerken!
Ik heb na 2 dagen vreselijk veel pijn te hebben gehad nu bijna geen pijn meer, (beetje ongi gevoel) maar bloed nog steeds, denk iedere keer nu is het over beetje bruinere kleur dan moet ik weer plassen en is het weer helder rood... Kan iemand mij geruststellen en aangeven wanneer dit stopt? En stel dat ik nog 5 dagen zo bloed kan het dan iets anders zijn. En moet je altijd een echo laten maken om te kijken of alles weg is?

Ik hoop heel erg dat iemand me even kan geruststellen

X Miranda

Miranda ik geloof dat daar niet echt een aantal dagen voor staat maar dit weet ik dus niet zeker.
En wat die echo betreft.. Het is niet zo dat je altijd een echo krijgt, maar als je zegt dat je niet gerust bent denk ik dat je wel in aanmerking komt hoor!
Ik hoop voor je dat het misschien toch nog goed is!
Ik verlies trouwens ook nog bloed, dus denk niet dat je je meer zorgen moet maken dan dat je waarschijnlijk al doet..
Het is gewoon allemaal even shit meis! Weet wat je doormaakt helaas....
Nogmaals sterkte!!!

Hoi Miranda

ik heb 3 weken geleden een miskraam gehad. De bloeding liep zoals bij een ongesteldheid. Eerst een beetje bloedverlies, toen 2/3 dagen flink en nog een dag of 3 een beetje.
Sterkte ermee

Groetjes, Paulien

hoi Miranda,
allereerst wil ik je veel sterkte wensen met dit verlies. Zoals je al schreef, je valt dan letterlijk van je roze wolk. Zoals je het verhaal beschrijft wil ik ook nog even opmerken dat ik de mevrouw van de echo niet echt vriendelijk en inlevend vond. Sjonge zeg, dat kan je net gebruiken als je net aan het vloeien bent!
Toen ik mijn miskraam kreeg heb ik 2 dagen kramp gehad en daarna nog 3 dagen een beetje bloed en toen was het over.
Als je blijft bloeden is het wel belangrijk om een echo te laten maken, zodat ze kunnen kijken of alles weg is.

groet,
Patricia

Hoi Miranda,

Ik weet niet precies hoelang er voor staat dat bloedverlies mag duren.
Ik vind wel dat die echoscopist wel wat duidelijk had mogen zijn.
Ze laten je nu met vragen naar huis gaan, terwijl hun er toch ook voor zijn om jou
een beetje duidelijkheid te geven.

Mocht je nou gewoon twijfelen hoe het nu precies zit, zou ik via de verloskundige nogmaals een echo vragen. Zeg er maar bij dat het voor jou nu niet duidelijk is hoe en wat..
bloedverlies hoeft niet altijd het einde van een zwangerschap te betekenen heb ik inmiddels wel gelezen op het forum.
Bij mij is het helaas wel misgegaan en ik heb nu na bijna 10 dagen nog minimaal bloedverlies, maar ik hoop dat dit snel voorbij zal zijn.

ik wil je heel veel sterkte wensen, en bij twijfel bel zeker de verloskundige!

Liefs,

Suus.

Hallo Miranda (en Suus, die eigenlijk dezelfde vraag stelde),

Het bloeden kan helaas nog wel even duren! Bij mij (twee vroege miskramen) hield het na een week op, om na een dag of vijf weer te beginnen, weer op te houden, weer te beginnen... en het was niets om me ongerust over te maken! Ik weet niet hoe ver jij was, maar als het bij een vroege miskraam al zo'n tijd duurt, moet je er misschien rekening mee houden dat het wel een paar weken kan duren. Het moet wel minder worden, trouwens, en het mag geen pijn blijven doen. Bij mij hebben ze de eerste keer dat ik een miskraam kreeg bij de tweede keer dat ik ging bloeden gekeken wat het was, omdat de huisarts dacht aan een missed abortion. De tweede keer is er niet gekeken.

Oja, over je cyclus: dat kan alle kanten op. De eerste keer duurde het tweeenhalve maand tot mijn eerste eisprong, de tweede keer was die maar een week te laat. Temperaturen is dus handig, dat hoeft ook niet elke dag, maar als je dat regelmatig doet weet je in ieder geval wanneer je eisprong ongeveer was.

Veel sterkte en nog even een opstekertje: een miskraam is meestal botte pech, het hoeft niet te betekenen dat het weer gebeurt, ook bij twee keer niet. En dat hoop ik maar, want ik ben net weer zwanger! (Ik word elk halfjaar zwanger tot nu toe, hopelijk mag ik het dit keer blijven.)

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Hoi,
Vorig jaar na mijn mk duurde het bloeden wel 14 dagen..en aan het einde was het op en af zeg maar..
Ik werd 37 dagen [ normaal cyclus 28/29 dagen ] na de mk weer voor het eerst ongesteld.
En dat was meteen weer de laatste keer..Zwanger, nu alweer 21 weken.
Ik had de maand toen ik zwanger werd de klusdagen opgeschreven, in juli was dat..
En in oktober hebben we dat schema weer aangehouden..haha..weer geluk!
Zal vast toeval zijn, maar het kan dus vlug gaan, en je eisprong hoeft niet perse van slag te zijn.
Ik wens je alle succes, en gun je dit moois!
Groet R

Terug
Bovenaan