hoe lang de fopspeen

Ik weet dat je de speentjes van de fles om de zoveel tijd moet vervangen, maar toen dacht ik, hoe zit het dan met de fopspeen? Goewan-Mats heeft dit speentje al sinds het begin en is nnu negen maanden, iedere dag waarop het speentje gebruikt is word hij s avonds uitgekookt,

hij word niet veel gebruikt, alleen om krampjes weg te zuigen en af en toe om aan de slaap toe te geven.. Ook zit het speentje als hij niet gebruikt word in zijn hoesje en licht dan in een bakje in de koelkast.

Hoelang gebruiken jullie de speen

hallo,
ik kook de speen 1 maal per week uit en vervang hem na een maand of 4 mijn zoon gebruikt hem niet intensief. ik vervang ook als ik zie dat hij beschadigd is.
succes Knof

Hallo

Op de verpakking staat geloof ik 4-8 weken. Ik vervang de fopspenen dus elke 2 maanden en als ik het niet zeker meer weet wanneer ik 'm ben gaan gebruiken, vervang ik 'm ook. Ook als hij niet kapot is. Ik ben wat huiverig voor het afgeven van deeltjes plastic. Ik heb nl een te hoog pcb-gehalte in mijn lichaam, waar Loek mogelijk via de borstvoeding zijn portie mee krijgt. Ik wil geen 'oud' plasic oid aan hem geven. Ben dus liever te voorzichtig.
Ik vind 9 maanden (en 4 ook) eigenlijk wel erg lang.

Om er een grap van te maken, hebben wij een glazen fiepenpot. Daar gaan alle gebruikte fiepen in, heel kleurig!

als hij er nog fris uitziet en echt nergens kapot gaat vervang ik hem niet hoor.lekker commercieel zeg,elke 6 weken.nou gebruikt boas al weken geen speen meer en de flesspenen vervang je automatisch na een x aantal weken als je naar een grotere maat gaat(de eerste maanden althans).bovendien heb ik van zowel de fopspeen als de flesspeen meerdere exemplaren dus ze worden ook nog afgewisseld.ik heb tot nu toe nog niks weggegooid.de spenen 1 en 2 liggen hier ook in de kast te wachten op nummer 2.
groetjes kari

Terug
Bovenaan