Ik had op een drink vraag van Lies in het spelletje gereageerd met het volgende:
Dewi eet minder dan ze mag hebben (ze weegt nu bijna 5 kilo) en soms eet ze nog erg weinig. Ze heeft bijvoorbeeld om 16.15 vandaag 145 ml gedronken. Daarna heeft ze even geslapen. Toen ze weer wakker was heeft ze bij ons gezeten tot ze om 20.15 eten wilde. Met veel moeite dronk ze toen 95 ml. Ik heb haar 2x laten boeren tussen door en nog een keer een pauze van 5 minuten gegeven, maar ze wilde echt niet meer drinken. Ik ben bijna 45 minuten bezig geweest. Nu is ze net naar bed en dan geven we haar pas weer te eten als ze er zelf om vraagt (meestal in de nacht na een uur of 6 a 7). Het is dan nog niet altijd duidelijk of ze dan wel meer wil drinken of niet, maar meestal drinkt ze dan wel weer wat meer.
Ook heeft ze wel goede eet momenten en dan eet ze makkelijk 165 ml in 10 minuten. Ik heb er alleen nog geen verband in kunnen brengen. Het hangt niet van de tijd af, of ze daarvoor geslapen heeft of niet, dus ik weet niet waar het aan ligt.
Ze kwam vannacht om 5.00 uur en heeft inderdaad weer zo de 165 ml gedronken.
@Saskia
Ik weet niet hoe lang jij Nina eten geeft. Ik probeer toch elke keer zo veel mogelijk per voeding te geven. Ik hou dan een pauze met een boer en bied dan weer de rest aan. Dat doe ik soms een paar keer zodat ze toch weer wat meer drinkt. Als ze niet rustig is dan laat ik haar even op haar speen sabbellen om die daarna weer te ruilen voor de fles (dit werkt niet altijd, ze laat zich niet meer zo snel foppen!) Dewi drinkt ook nog wel eens 40 ml en dan rustig 4 uur later pas weer...
Misschien zou je ook de tijd tussen je voeding kunnen rekken. Dewi krijgt pas na minimaal 3,5 uur weer eten (ik probeer nu om de 4 uur aan te houden als een soort schema en heb het idee dat het aardig gaat werken). Als het korter geleden is krijgt ze nog even haar speen en verschoon ik alvast haar luier of zet ik haar in de wipper zodat ze nog wat afleiding heeft.