Hoe lang doen jullie kleintjes over het flesje?

A

Anoniem

Guest
Dag,

Even een korte en simpele vraag; hij staat hierboven al
We geven Maaike inmiddels regelmatig een flesje afgekolfde moedermelk en het valt mij op dat ze er naar mijn idee vrij lang over doet. Ze drinkt nu zo;n beetje 165 cc en heeft daar een half uur voor nodig. Hoe zit dat bij jullie?

Groet, Juul

Hoi hoi,

Onze kleintjes deden een half uur over 135 ml.
En daarbij vielen ze regelmatig in slaap, of lieten een gedeelte staan.
Ik heb sinds vrijdag een nieuwe speen erop gezet met een groter gat. En nu doen ze er ongeveer 10 tot 15 minuten over. Dat is voor mij een besparing van ruim een half uur!!! (per voeding he?!) En daarbij gaan ze nu ineens alle flesjes leegdrinken.
Misschien is het dat, je merkt het snel genoeg. Als het gat te groot zou zijn, dan loopt het merendeel langs de kin weg....

Succes
Bertine

Fleur is sneller met de fles dan bij de borst, maar die gebruikt ze ook als tut denk ik, ze wil geen speen. Flesje is in 10 min. leeg en ze heeft nogsteeds de 1ste speen erop. Ze drinkt dan tussen de 120 cc en 140 cc. Denk wel dat ze ook meer drinkt aan de borst, want ik kolf er meer uit dan ze uit fles drinkt.

groetjes,
lia

ryan drinkt in 10 minuten a kwartier 180cc op, nouja eigenlijk is het dan 200 a 210. met een medium speen, die heb ik omdat hij friso extra krijgt en door de small speen komt het niet..

Groeten Pascale(mama van ryan 05-12-2007)

Hier is het ongeveer 20 minuten tot een half uur over 165 cc, hoewel het ook regelmatig gebeurt dat ie niet opgaat..... dan redt ze het er dus geen 3 uur op. Wat ik dan dus doe is haar gewoon weer geven maar weet niet of dat het vormen van een goed ritme in de weg zit :S

Hoe doe jullie dat of drinken alle andere beebs keurig de fles leeg om pas na 3 uur weer te komen????

Ik had op een drink vraag van Lies in het spelletje gereageerd met het volgende:

Dewi eet minder dan ze mag hebben (ze weegt nu bijna 5 kilo)  en soms eet ze nog erg weinig. Ze heeft bijvoorbeeld om 16.15 vandaag 145 ml gedronken. Daarna heeft ze even geslapen. Toen ze weer wakker was heeft ze bij ons gezeten tot ze om 20.15 eten wilde. Met veel moeite dronk ze toen 95 ml. Ik heb haar 2x laten boeren tussen door en nog een keer een pauze van 5 minuten gegeven, maar ze wilde echt niet meer drinken. Ik ben bijna 45 minuten bezig geweest. Nu is ze net naar bed en dan geven we haar pas weer te eten als ze er zelf om vraagt (meestal in de nacht na een uur of 6 a 7). Het is dan nog niet altijd duidelijk of ze dan wel meer wil drinken of niet, maar meestal drinkt ze dan wel weer wat meer.
Ook heeft ze wel goede eet momenten en dan eet ze makkelijk 165 ml in 10 minuten. Ik heb er alleen nog geen verband in kunnen brengen. Het hangt niet van de tijd af, of ze daarvoor geslapen heeft of niet, dus ik weet niet waar het aan ligt.

Ze kwam vannacht om 5.00 uur en heeft inderdaad weer zo de 165 ml gedronken.

@Saskia
Ik weet niet hoe lang jij Nina eten geeft. Ik probeer toch elke keer zo veel mogelijk per voeding te geven. Ik hou dan een pauze met een boer en bied dan weer de rest aan. Dat doe ik soms een paar keer zodat ze toch weer wat meer drinkt. Als ze niet rustig is dan laat ik haar even op haar speen sabbellen om die daarna weer te ruilen voor de fles (dit werkt niet altijd, ze laat zich niet meer zo snel foppen!) Dewi drinkt ook nog wel eens 40 ml en dan rustig 4 uur later pas weer...
Misschien zou je ook de tijd tussen je voeding kunnen rekken. Dewi krijgt pas na minimaal 3,5 uur weer eten (ik probeer nu om de 4 uur aan te houden als een soort schema en heb het idee dat het aardig gaat werken). Als het korter geleden is krijgt ze nog even haar speen en verschoon ik alvast haar luier of zet ik haar in de wipper zodat ze nog wat afleiding heeft.

Terug
Bovenaan