Hoe lang doen jullie over BV geven?

Hoi!

Aan de juni en juli moederszal ik me even voorstellen:Ik ben Marian en ben op 5 augustus bevallen van Amy.

Ik geef haar borstvoeding maar vind dat we er vreselijk lang over doen gemiddeld doet ze er zo'n 45 minuten over maar soms loopt dit uit tot een uur. In de tussentijd valt ze regelmatig in slaap of sabbelt ze maar wat of ze doet heel druk en hapt steeds, zuigt even om vervolgens weer los te laten. Als ik dan stop wordt ze heel druk en geeft ze aan dat ze nog dorst heeft. Ik laat haar regelmatig tussendoor boeren,ze ligt goed en ik wissel van borst als de ene leeg is. Ik gebruik een tepelhoedje om te kunnen voeden omdat mijn tepels te vlak zijn maar dat lijkt me geen oorzaak. Of is zo'n 45 minuten voeden normaal? Wie heeft tips om het iets vlotter te laten verlopen. Ik vind t gezellig hoor zo met m'n meisje zitten maar het duurt soms wel heel erg lang.

Marian

Hoi Marian,

Ik kan er helaas weinig over zeggen. Ik ken het probleem niet, want Janneke drinkt zo'n 10 minuten.
En als je verschoont tussen de borst door? Dat ze wat wakkerder wordt.
Ik hoor het wel meer hoor dat ze er 3 kwartier over doen. Misschien wordt ze ook wat moeier omdat je een tepelhoedje gebruikt. Volgens mij moeten ze dan nog krachtiger zuigen.

Succes. En ik begrijp dat je het wel gezellig vind, maar het ook weleens te lang vind duren!

Hoi Marian,

Heel herkenbaar, de eerste weken was ik ook erg lang bezig met voeden. Soms wel een uur. Heb toen vaak op het punt gestaan om te stoppen, maar ben gelukkig doorgegaan. Na een aantal weken ging het steeds beter. Ik ben nu nog ongeveer 25 minuten bezig, Sofie drinkt eerst 15 minuten aan de ene borst en dan nog 10 minuten aan de andere.

Ik heb destijds de tip gegeven om, als ze ging slapen of sabbelen tijdens het drinken, haar wakker te houden door onder haar voetjes te kriebelen of over haar wangetjes te aaien.

Hopelijk wordt het beter! Anders ben je voor je gevoel alleen maar bezig met het voeden (tenminste dat had ik).

Groetjes Marije
mv Sofie, 17-05-08

Hoi,

de eerste week dronk Joris soms ook erg lang, hij kon er ook wel een uur over doen. de kraamhulp zei toen dat dat echt niet moest en later ook van het cb zeiden ze dat het max 25 minuten moest duren. je moet ze echt leren actief te drinken, want anders worden het luie drinkers is mij gezegd, het koste me een paar dagen of misschien wel een week, maar nu is hij soms al in 15 minuten klaar. wat ze mij zeiden was dat ik iedere keer dat hij niet echt dronk hem eraf moest halen. dan ging hij weer huilen en wilde echt eten, dus legde ik hem weer aan en begon weer actief te drinken, meestal ging hij na een tijdje weer sabbelen en dan stopte ik hem dus weer, hij weer huilen en dus daarna actief drinken. het is niet leuk maar levert echt zijn vruchten op. anders ben je dalijk zoveel aan het voeden.

gr floor mv Joris 21-5-08

Hoi,

Ik heb in het begin ook gehad dat het lang duurde, ook omdat  Milan (23/5)  dan in slaap viel. Moest van de kraamhulp ook tussendoor verschonen, zodat hij wakker werd en als hij lag te sabbelen moest ik hem eraf halen, omdat dat daar niet voor was en dus weer opnieuw aanleggen.
Hij drinkt nu echt maximaal 10 minuten en soms nog geeneens twee borsten, dus het wordt bij jou ook vast minder!!!
Gr. Esther

Hoi meiden!

Probleem opgelost!!! Dank jullie wel. Indirect had ik veel aan de tip van Floor om Amy van me los te halen als ze ging slapen. Dat werkte prima. Ik heb niet gewacht tot ze ging huilen maar wel tot ze goed wakker was. Dat werkte prima. Ik wilde dat ook proberen toen ze ging 'kloooien' (zo noemen we het maar) maar toen ging ze tevreden achterover liggen. Ze blijkt dan dus gewoon genoeg te hebben maar vindt het lekker om nog een beetje te sabbelen en bij me te liggen! Voel ik me ff blond dat ik dat niet herkend heb! En ik maar denken dat het niet lukte! Nu doe ik er zo'n 25-30 minuten over. Nog wel wat aan de lange kant maar als je bedenkt dat ik er steeds 45-60 minuten over deed voelt dit als een verademing. Krijg ineens meer tijd! Voel me gelijk ook zekerder. Dat ik niet zag dat ze genoeg had komt doordat ze dat heel duidelijk laat zien als ze een flesje (bv) krijgt. Als ze niet meer wil tuit ze haar lipjes en drukt ze stijf op elkaar (zo schattig!). Ik verwachtte dat ook tijdens de borstvoeding maar dat deed ze nooit (denk dat ze t te gezellig vond). Vandaar de verwarring.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Marian

Terug
Bovenaan