Hoe lang doorslapen 's nachts

Mijn zoontje van 8 weken slaapt nu al 3 nachten door (zijn we uiteraard heel erg gelukkig mee) maar hoe lang mag die doorslapen zonder voeding. Zijn laatste voeding krijgt hij rond 22:00 en vanochtend werd die pas om 9:00 wakker. Is dit niet te lang?
 
Hoi Cleo, lastig zijn dat soort dingen he. Onze zoon is nu bijna 4 weken en hij krijgt 5 voedingen per 24 uur, tenminste bijna.  Ons cb zegt dat je 's nachts
niet moet wakker maken, ivm het gewenningsproces aan de dag/nacht. Als je kindje gedurende 24 uur maar genoeg voeding krijgt. Blijkt nou dat je kindje afvalt dan kan je altijd nog anders gaan doen, Hebben jullie misschien ook een weegspreekuur bij het CB? Dat is nl. erg handig.

Ik moet nu gaan 'regelen' dat de 1e voeding om 7.00 komt en de laatste om 22:00/23:00, Mees vertikt het om te drinken als hij niet uit zichzelf wakker wordt. Hoe doen anderen dat?

 
Hoi! Ik weet wat je bedoelt, het advies wat ik ooit eens heb gehoord is dat ze niet langer dan 6 uur zonder voeding mogen ivm suikerspiegels.
Onze dochter (nu 4,5 maand) slaapt al heel lang door 's nachts. Ik laat haar altijd gewoon doen, we maken haar niet meer wakker voor een laatste voeding. Fien heeft rond half 7 haar laatste voeding en slaapt dan 12 a 13 uur. Ik ben er erg voor om hen een eigen ritme te laten ontwikkelen en geen fles naar binnen te forceren. Je kunt ze toch niet sturen, heb ik bij Fien wel geprobeerd, maar ze 'schiet' toch weer terug in haar eigen ritme. En als ze honger hebben schreeuwen ze wel, is mijn ervaring!
(we hebben het bij onze zoon Mees ook zo gedaan en die groeit prima)

Groeten van Simone
 
Niek slaapt door sinds oud en nieuw, toen was hij ook 9 weken. hij krijgt volledige borstvoeding en hij komt wel als hij honger heeft. Om ±22 uur krijgt hij zijn laatste voeding en meestal komt hij dan rond 7 uur weer. Zo lang kindjes niet afvallen kun je er gerust op zijn. Ga eens extra wegen op het cb. succes!
 
Volgens mij mag hij niet veel langer dan 8 uur zonder voeding. Zijn bloedsuikerspiegel kan anders dalen. Hij is nog een beetje jong om zolang zonder voeding te zijn.
 
Terug
Bovenaan