hoe lang duurde dat bij jullie?

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

ik ben sinds vorige week gestart met verse fruithapjes
omdat Ryan deze week 6 maanden is

maar hoe lang duurde het bij jullie tot ze goed van de lepel aten??
Ryan gaat er af en toe van hoesten , kwijlt en spuugt het meeste eruit

hij heeft nog niet echt door dat het naar achter moet ipv naar voren??

hoelang duurde het voordat jullie kindjes dit wel doorhadden??

groetjes moekje

Hoi. Ik ben met Jesse 2 weken geleden begonnen maar die had gelijk zoiets van Waarom heb ik dan in godsnaam niet eerder gekregen?! Hij "at" ook gelijk wel goed van het lepeltje..Ik laat het lepeltje gewoon in zijn mondje zitten en zo kan hij op zijn gemakje al te lekkers er vanaf smullen.. Soms komt er ook wel een wat weer net zo hard weer uit hoor hihi, maar over het algemeen gaat het goed..
Gun het gewoon nog even. Het is lastig..Ze hebben al die tijd alleen maar hoeven zuigen en nu moeten ze inene happen, en dat valt niet mee hahaha..
Gewoon de camera erbij, fototoestel erbij want ze kunnen me koppies trekken af en toe he...
Gr. Anne-Marie

Hoi Moekje,

Bij Feline duurde het niet zo lang. Ik ben wel gehaaid hoor, want ik heb op de creche gezegd dat ze fruit mocht en na een paar weken (3 of zo) ben ik thuis ook gaan geven en dat ging meteen goed.
Ik had het voordat ze op de creche fruit kreeg al eens geprobeerd, maar dat werkte niet, ze zat onwijs te knoeien.
Dus de oplossing: eerst op de creche laten oefenen als je kindje daar natuurlijk heen gaat hahaha

groetjes Mariska

Dat is per kindje zo verschillend. Mijn dochter at binnen een week alsof ze nooit anders had gedaan en Bas maakt er nu nog geregeld een potje van (eet nu ruim een maand fruit). Het helpt bij Bas wel als ik het ietsje dikker maak met bijvoorbeeld rijstebloem of een Liga (al moet ik die laatste weer héél fijn maken, want van de grote stukjes gaat hij nog steeds kokhalzen).
Tip: Er zijn plastic slabbers te koop (zelfs met mouwtjes) dat scheelt stukken in de was.

Groetjes,
Karin

Roan at de eerste 2 dagen ook niet goed van een lepeltje. Maar na 2 dagen had hij het ontdekt!!! Hij eet nu erg goed en wordt boos als alles op is! Hahaha! Hij heeft z`n mondje nu al open voordat mama de lepel in het potje heeft gestoken!
Groetjes Leonne, mv Roan, 5 maanden.

Merel snapte er eerst ook geen klap van .
Dat lepeltje vond ze leuk alleen heeft het zeker 1.5 week geduurd eer ze doorhad dat ze moest doorslikken.
Bij haar had ik de speen ernaast liggen.
Hapje erin slikte ze toevallig door het volgende hapje en bleef ze met de mond wagenwijd open zo van wat wil je nou de speen erin.
Daardoor ging ze zuigen en slikte ze het door.
En nu ze het doorheeft hoef ik maar met de lepel in de buurt te komen of ze zit er al helemaal klaar voor.

hallo,
bij mijn zoon ging het ook gelijk goed, vond het allemaal erg interressant!! hij is nu geloof ik in de fase dat ook bellenblazen leuk is tijdens het eten(leuk gisteren met bietjes)..maar verder eet hij eigenlijk heel netjes..
blijven proberen hé.
succes
groetje mama van tim 13-8-07

Hoi,

Ben met 4mnd begonnen bij onze dochter met een fruithapje. Ging gelukkig direkt goed (ze keek ook echt het eten van ons bord af etc.) en vond de lepel ook ontzettend interressant. Nu wil ze het al een tijdje zelf doen (sinds zo'n 6mnd) en gaan de kaken als je pech hebt stijf op elkaar als papa of mama met de lepel aankomt, ha ha. Als ze is uitgegeten, beginnen wij aan ons eten en laten we haar nog even gaan met de lepel, goed voor de motoriek.

groetjes,
xx Roos xx

Terug
Bovenaan