hoe lang duurt het eer jullie kids in slaap vallen ?

A

Anoniem

Guest
Brenda (13 mnd) slaapt nog steeds 2 x per dag. Ze gaat wel steeds later naar bed, maar het duurt ook steeds langer eer ze in slaap valt.
Nou is ze helemaal niet vervelend dan in bed, maar soms ligt ze echt half uur a uur te praten eer ze in slaap is gevallen.
Ik doe haar al later naar bed, en alleen als ik zie dat ze moe is.
Gister hebben we ook best drukke dag gehad, en weinig geslapen dus ik dacht die zal wel moe zijn, maar nee hoor, 's avonds lag ze er rond half 8 in en telkens dacht ik nu slaapt ze en dan hoorde je haar weer. Voor het laatst rond 9 uur !
Ik heb ook al 2 x geprobeerd haar 1 x ipv 2 x te laten slapen; normaal gaat ze rond half 11 naar bed en toen deden we het pas toen ze echt instorte, maar eenmaal in bed was ze denk ik uit ritme en hebben we haar na 1,5 uur eruit gehaald omdat ze nog niet sliep !
Dus da's ook niet de oplossing....
Herkenbaar voor iemand of zal het gewoon een fase zijn en moet ik haar nog steeds gewoon maar in bed leggen...

Bianca

Oh ja, dat wou ik nog zeggen, ze is echt niet vervelend, dus in dat opzicht maakt het me niet uit, maar je kunt nu echt niks plannen meer, want als het een uur duurt eer ze slaapt en dan nog uur of 1,5 uur slaapt, tja, weg planning. En als je haar niet laat slapen stort ze totaal in. Dus effe gezellig afspreken met iemand is errug lastig.

Bianca

Djamila doet een middagdutje soms is het 15min soms 1 uur en zij krijgt haar laatste fles rond 19:30 en 20:00 gaat ze naar bed en ze valt zelfs in slaap maar rond die tijd geeft zij ook aan dat ze moe is en ze valt meteen in slaap heel af en toe is ze om 20:30 nog wakker maar dat zien wij ook dat ze nog niet klaar is om te gaan slapen zodra dat is pakt ze haar speen en haar doekje en dan brengen wij haar naar bed.

Oh ja krijgt Brenda nog een fles warme melk of beker voor ze naar bed gaat?

Hallo

Die van mij shanice en milton gaan rond 20.30 uur naar bed en die zijn gelijk vertrokken. Shanice slaapt overdag van 13.00 tot 15.30 of soms korter of langer,. Maar milton is altijd heel vroeg al op zeker 6 uur al shanice niet die slaapt lekker door is ook een slaapkopje net als haar moeder hihihi. Als ik er hoor brabbelen en omkeren in bed laat ik er gewoon in liggen ze valt vanzelf wel in slaap en anders laat ik er gewoon in bed

groetjes lisette

Hallo,

Bente is van de week een jaar geworden en slaapt 1 of 2 keer per dag. Op crechedagen slaapt ze 1 keer en thuis meestal nog 2 keer, dat ligt er aan of ik 's ochtends weg wil of niet. Als ze 's ochtends slaapt is het meestal een uurtje (8.30- 9.30) en dan 's middags meestal 2 uur (12.15-14.15)
's Avonds ligt ze er tussen 18.30 en 19.00 in en dan slaapt ze tot de volgende ochtend 7 uur. De ene avond krijgt ze nog wel een fles voordat ze gaat slapen de andere keer niet, we proberen het altijd zonder, gaat ze na een paar minuten mopperen dan weten we dat ze een fles wil. Het gebeurt echter steeds vaker dat ze gelijk lekker gaat slapen. Over het algemeen slaapt Bente altijd binnen 5 minuten!

Succes er mee.

Groetjes Danielle, mv Bente 13.03

Hoi,

Myrthe heeft hier soms last van. Wel moe zijn en niets meer willen, maar als je haar in bed legt dan gaat ze brabbelen, dr knuffels eruit gooien en daarna dr spenen haha.
Toch hou ik vol en ook al moet ik soms 3x terug, ik laat haar erin. Want ik heb haar weleens mee terug genomen naar beneden, maar ze was niet te genieten.
Ik denk dat dit toch te maken heeft met het verwerken van wat ze allemaal hebben meegemaakt op de dag. De een gaat huilen, de ander brabbelt tegen de knuffels.
Later naar bed brengen heeft niet veel zin, het is haar manier van verwerken denk ik.
Overigens gaat Myrthe 's avonds wel gelijk slapen....

Succes, Reneke

Hoi Bianca,

Ik herken je verhaal wel, al was het bij ons een tijdje geleden zo. Ik weet niet of Brenda inmiddels loopt?
Maar toen Lara rond de 10 maanden was heeft ze dit ook een hele tijd gehad. 's morgens niet meer willen slapen en dan 's middags maar heel even. Of andersom en dan was de dag wel heel erg lang. Dit heeft geduurd totdat ze kon lopen en daarna was het weer over. Ze was 10 maanden en 3 weken toen ze liep. Vanaf die tijd slaapt ze 's morgens en 's middags weer. Heel raar maar wie weet ligt het daar wel aan.
Ik legde haar trouwens wel altijd in haar bedje. Als ze alleen ging liggen praten dan liet ik haar ook rustig liggen. Zodra ze begon te huilen dat ze eruit wilde pakte ik haar op. Op deze manier had ze toch even gerust.
's avonds hadden wij in de periode trouwens nergens last van. Dan was het in bed leggen en binnen 5 minuten was ze vaak al vertrokken.

Succes ermee
Groetjes Anne

Terug
Bovenaan