Hoe lang duurt het genezen van je knip, katheter?

Moeders met ook deze ervaring gezocht!
Ik heb met de bevalling een ruggenprik gehad, waardoor ik een katheter heb gekregen.
Met plassen doet dit nog steeds zeer, is dit normaal na 2 weken?
Ik ben flink ingeknipt, van naast mn anus tot helemaal voor aan naast mn plasgebeuren  Sorry voor de details...
Maar mijn knip doet nog steeds erg zeer en na een toilet bezoek bloed deze weer.
Hoe is het bij jullie gegaan/ hoe gaat het bij jullie?

Groetjes Ilse

ha Ilske,

Je zag er zo tegenop, is het je uiteindelijk meegevallen??

Ik heb ook een ruggeprik gehad en dus ook een catheter.
Het enige positieve aan mijn bevalling is dat ik lichamelijk heel snel weer genezen ben qua knippen en scheuren, na een week geen last meer...........

Heb je al naar je knip laten kijken of zelf gekeken? Is hij niet onstoken??
Wat bij mij hielp was om te plassen met een bidonnetje, meteen spoelen met lauw water terwijl je plast.......brandt het niet zo.

Als je nou echt last hebt, moet je er even naar laten kijken hoor! En het plassen doet nog zeer dus, is dat uitwendig of heb je het idee dat je een blaasontsteking hebt??

Sterkte met je herstel!

Liefs Rimke

hoi,
van de kathter mag je geen last meer hebben, die beschadigd niks aan de buitenkant en normaal ook niet aan je plasbuis. Je kan wel een blaasontsteking hebben natuurlijk.
Ik heb geen katheter gehad maar ik heb na mijn scheur (deels perineum en deels in mijn kleine schaamlip...) 10 dagen onder de douche geplast, ik ging echt elke keer bijna van mijn stokkie van de pijn en op deze manier was het nog een beetje te doen.
De urine loopt langs een wond dus op zich is het logisch dat dat flink zeer doet. Met de douche verdund het gelijk een beetje en dat scheelt wel.
Laat anders als je twijfelt nog eens naar de wond kijken. Weet je zeker dat het bloeden van de wond zelf komt en het niet nog gewoon bloedverlies is van de bevaling?
Want op zich zou de wond nu niet meer mogen bloeden lijkt me?Misschien is het inderdaad wat ontstoken. Gewoon naar laten kijken hoor, dat voelt misscgien wat genant, maar het is zo gebeurt en dan ben je misschien gerust gesteld.

groetejs Elke

Hoi,
Zou het inderdaad niet zo kunnen zijn dat je een ontsteking hebt. Ik heb namelijk zelf ook een flinke knip gehad (om herhaling van een ruptuur te voorkomen, wat helaas niet gelukt is) en deze heeft ook ontzettend pijn gedaan.... deze bleek dus ook flink ontstoken te zijn.
Mijn ervaring is dat een knip nadien veeeel pijnlijker is dan een ruptuur, zeker als deze onsteekt.
Van een katheter mag je normaal gesproken nadien geen last hebben. Ik weet niet of je ook last hebt bij zitten en gaan verzitten.... Maar laat er ff door de verloskundige naar kijken. Zij ziet meteen of er iets is.
Succes, ik weet hoe vervelend het kan zijn.
Groetjes, Noor

Terug
Bovenaan