Hoe lang duurt het voor een miskraam op gang komt???

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,
ik ben er stellig van overtuigd dat ik een miskraam ga krijgen heb al dagen last van bruin bloedverlies.Ik weet dat het niets hoeft te betekenen maar ik voel gewoon dat er niets meer is. Hoe lang na het bloeden komt echt het vruchtje en vruchtzakje naar buiten???

Hee meis, sorry dat ik je dit vraag, maar je weet zeker dat je kindje/vruchtje niet meer leeft? of verlies je gewoon een beetje bloed? Ik heb het misschien niet goed gelezen, wil je hier echt niet mee kwetsen. Laat even wat weten, want als je ervan overtuigd bent dat je kindje dood is, heb ik wel een tip voor je wat bij mij goed werkte. X

he meid,

kom op, niet zo negatief! ik heb hetzelfde als jou zoals je weet, maar ik ga echt nog niet van het ergste uit hoor, moet jij ook niet doen! is echt nergens voor nodig! en zolang je nog zwangerschapskwaaltjes hebt zou ik me nog maar geen zorgen maken en anders zou ik als ik jou was even contact opnemen met je vk, want volgens mij zit het jou erg hoog,
succes meid en probeer een beetje positief te blijven, probeer ik ook!

liefs marjolein

He meid,

Ik kom toevallig net bij de verloskundige aan, omdat ik ook al twee weken bruin bloed verlies. Zij zegt dat het een voorbode kan zijn, maar dat hoeft lang niet altijd zo te zijn. Dus ik zou me nog niet te druk maken.

Hoi Janine,

Allereerst vind ik het belachelijk dat je zo lang moet wachten voor een echo  maar als je van het ergste moet uitgaan komt de miskraam meestal binnen een week tot twee weken op gang en gaat meestal gepaard met menstruatiekrampen en zwaarder bloedverlies. Ik ben gecuretteerd want na een week liep het bloed langs mijn benen naar beneden en mijn bloeddruk was nog maar 80/60 maar mijn lijf wilde behalve bloed de vrucht niet los laten. Bij iedere vrouw verloopt de miskraam anders maar als je het niet vertrouwd zou ik contact opnemen met de ha of vk. Ik heb het ziekenhuis destijds gebeld want mijn huisarts deed niets voor me maar gelukkig zagen ze in het ziekenhuis in dat het behoorlijk heftig was en hebben meteen ingegrepen mijn situatie was wel horror hoor, er zijn zat vrouwen die thuis hun miskraam beleven en daar ook het vruchtje verliezen. Ik hoop echt van harte dat je geen miskraam krijgt en dat alles oké is want bloedverlies hoeft niet altijd slecht te zijn, ik wens je in ieder geval heel veel sterkte in deze onzekere periode en weet dat ik aan je denk.

Liefs,

Puk

Hoi Janine,

Ik heb twee weken bruin bloedverlies gehad en uiteindelijk ging het over in rood en kreeg ik ook menstruatiekrampen en verloor ik het vruchtje.

En dit terwijl ik diezelfde ochtend nog een inwendige echo heb gehad bij de gyn. en daar het hartje zag kloppen (en dus gerustgesteld was....).

Ik zou inderdaad niet zo lang wachten en gewoon naar de huisarts gaan. Die kan bij een inwendig onderzoek kijken of je baarmoedermond bijv. dicht zit en voelen of je baarmoeder groter wordt!!

Maar je leest ook zoveel verhalen over bloedverlies en wel een goed verlopende zwangerschap dus het kan alle kanten op en daar wordt je alleen nog meer onzekerder van!!

Sterkte en hopelijk krijg je gauw goed nieuws te horen!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi,
Ook ik zou niet wachten en gewoon naar de ha of vk gaan. Die kan je dan direct
doorsturen naar een gyn. Dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.
Maar het hoeft natuurlijk niet mis te gaan. Het kan alleen helaas wel.
Toen het bij mij mis is gegaan hebben ze me gevraagd wat ik wou en ik heb me
laten curreteren. Dan hoefde ik niet zolang met het gestorven vruchtje te lopen.
Want dat kon ik op dat moment echt niet aan.
Succes en sterkte
melanie

Terug
Bovenaan