hoe lang duurt het voordat de pil uit je lichaam is?

Daar zijn verschillende opvattingen over. De ene arts zegt een week, de ander zegt een half jaar.
Ik heb 12 jaar de pil geslikt, stopte, en was na 1,5 maand zwanger......Dus ja........wat kan je ervan zeggen?!
Groetjes Anke.

wij zijn in mei gestopt met de pil en ik ben nu net zwanger.( ongeveer 5weken)
er zit dus 5 maanden tussen vandaar. heb wel gewacht tot ik weer een beetje normaal ongesteld was. Maar vroeg het me af!

De "gewone" pil, die je moet slikken dus, verdwijnt na de stopweek uit je lichaam.
In principe kan je direct zwanger worden als je de pil een dag niet slikt, dan moet je dan natuurlijk wel je eisprong hebben.

groetjes Breleigh

hoi meid

Ik was in november 2004 gestopt met de pil(diane 35)werd pas in januari voor het eerst ongesteld(na het stoppen)Nu ben ik 9,3 weken zwanger!

Het is dus bij iedereen verschillend!

liefs marjan

De huisarts heeft ooit tegen mij gezegd dat de pil dkirect na de 1e onttrekkingsbloeding (menstruatie) uit je lichaam is. Je lichaam moet echter alleen nog het biologische ritme pakken... Bij de een is dat heel snel, bij de ander is dat wat later. Ik ben eind mei gestopt met de pil en was direkt zwanger! Zo zie je dat het bij iedereen verschilt!

Hoi!
Mijn gyneacoloog zei dat de pil meteen uit je lichaam is. Het kan misschien een weekje duren voor alles op gang komt... Naar het schijnt heb je zelfs méér kans om zwanger te worden onmiddellijk na het stoppen met de pil. Je zou dan vruchtbaarder zijn dan anders. Uit mijn omgeving blijkt dit ook te kloppen. Drie vriendinnen zijn onmiddellijk zwanger na het stoppen met de pil!
succes!

Terug
Bovenaan