Hoe lang duurt spruw?

Hoi meiden,

Daan heeft sinds vorige week donderdag spruw. Hij heeft sinds afgelopen zaterdag nystatine labaz voor geschreven gekregen van de huisarts, maar ik zie weinig verbetering. Weet iemand hoe lang spruw duurt?

Groetjes Marieke (mamma van Daan 31-08-2007)

Hoi Marieke,

Onze dochter heeft ook spruw gehad, wij kregen van de huisarts Daktarin gel voorgeschreven. Het was binnen een dag of 3 weg. Ik smeerde de gel op het speentje van d'r fles en het werkt perfekt.

Suc6 Groetjes Yvette

Hoi! Quintijn heeft ook spruw gehad en kreeg toen hetzelfde medicijn voorgeschreven (nystatine Labaz) en dat moest ik dan juist niet bij de voeding geven omdat het dan inderdaad wegspoelde. Ik gaf het zo'n 10 minuten eerder, dan kon het nog lekker 'intrekken' zeg maar. Toch is de eerste keer de spruw niet echt over gegaan. Volgens mij kwam dat omdat ik toen borstvoeding gaf en de arts mij niet wilde behandelen. Ik denk dat ik Quintijn steeds opnieuw besmet heb.
Later kreeg hij nog een keer een kuur en toen gaf ik geen bv meer en kookte ik elke dag zijn flesjes uit. Toen was het na twee dagen eigenlijk helemaal weg (natuurlijk wel kuur afgemaakt) en hij heeft er sindsdien (maand geleden) nog geen last weer van gehad.

Liefs,
Noa

Hoi meiden,

Ik heb vanochtend de huisarts gebeld omdat ik echt geen verbetering zie door die nystatine. Ik heb nu daktarin gekregen, dus ik hoop dat dat werkt. Hij vindt het nog lekker ook gelukkig, want bij die nystatine hielt hij zijn mond stijf dicht. En de mevrouw van het consultatie bureau was hier vanochtend en die zij dat dit medicijn absoluut geen kwaad kan, dat het ook voor baby's gemaakt is. Ik kook zijn fles na elke voeding uit en zijn speen ook een stuk of 3 keer per dag.

groetjes marieke (mamma van Daan 31-08-2007)

Hoi,

Ik smeerde de gel op de speen als ik de fles ging geven. Zo schreef mijn huisarts het voor. Of ik smeerde het op haar speen. Hoop dat het gauw beter gaat met je kleintje.

Groetjes Yvette mv Maxime

Hoi Marieke,

Wij hebben ook nystasine gehad en ook Daktarin. Bij de Daktarin verdwenen de klachten inderdaad snel. Je weet wel dat je nog een aantal dagen door moet gaan met de medicatie nadat de spruw weg is? Bij onze Cas kwam het steeds maar weer terug. Dat heeft geduurd tot hij een maand of drie was. Toen was hij er over heen gegroeid.

Daktarin doe je gewoon op je vinger, ter grootte van een erwt en dat smeer je rond in het mondje. Hier ging het prima. Maar ben wel blij dat onze Cas er geen last meer van heeft. Ik heb juist gehoord dat je het niet op een speen mag smeren, maar dat kun je beter even bij je huisarts vragen.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan