Hoe lang en hoevaak slaapt jullie baby 4mnd?

<p> Hallo</p><p>Ik vraag me af hoeveel slaapjes jullie baby s van 4 maanden oud doen en hoelang deze dan zijn.  </p><p>Mijn dochter is bijna 4maanden en slaapt 5 a 6 slaapjes tot de grote slaap. De meeste zijn maar 30 min tot 45 min. Ik vind dit erg kort.  Soms heeft ze 1 lange van 1 a 2 uur. </p><p> </p><p>Mijn dochter heeft veel problemen met slapen. Huilt veel tegen en in haar slaap. Dit is sinds 2 weken zo ong. En zijn eindelijk bij een osteopaat. </p><p>De nachten zijn ook niet meer zoals ze waren. Het is echt drama en we zijn kapot.  </p><p>Zou graag jullie slaap ritme willen weten. Misschien kunnen wij hier wat mee.</p><p>Bedankt! </p>

Ik wil alleen maar zeggen dat ik dit herken bij mijn meisje van 4 mnd! Ze is anderhalf a 2 uur wakker en gaat dan slapen. Vaak maar 30 a 45 min. Eind van de middag slaapt ze soms langer. In de nacht is ze na 4 a 5 uur slapen altijd wel wakker en dan heeft ze honger.. dus niet ideaal maarja! Je hebt het maar te doen met wat je kind wil he.. ze slaapt overigens wel beter op haar buik heb ik de indruk..

Onze zoon is nu ook precies 4mnd oud.
S'avonds gaat hij tussen 19:00 en 20:00u naar bed. Dan krijgt hij om 23:00u nog de laatste fles.
Vaak wordt hij nog rond 3uur wakker en soms wil hij dan echt nog een fles en soms kunnen we hem met het speentje nog een paar uurtjes verder laten slapen.
Meestal tussen 6:30u en 7:30u is hij weer wakker. Dan rond 9u half 10 weer naar bed en slaapt hij meestal half uur tot een uurtje.
Dan gaat hij tussen 11:30u en 12:30u weer naar bed en slaapt dan soms maar 1 uur, maar soms ook wel 3uurtjes.
Tussen 16:00u en 17:00u slaapt hij ook vaak nog een klein uurtje.
We proberen de wakkertijd niet langer dan anderhalf tot 2uur aan te houden, maar vaak geeft onze zoon heel duidelijk aan wanneer hij moe is, dus dat is wel fijn.

Wij hebben heel veel aan het boek "baby in een droomritme" gehad.
Succes ermee!?

Mijn zoon is bijna 4 maanden.
Hij wordt rond 6:30 uur wakker (of wakker gemaakt als ik moet werken). Dan krijgt hij 6:30-7:00 bv en start de dag. Rond 8:30 uur naar bed. Dan meestal wakker maken om 11 uur voor de 2e voeding. Dan 12:30 uur naar bed. 14 uur wakker, nog geen honger. 15 uur 3e voeding. 16 uur naar bed en 17 uur weer wakker maar geen honger. 19 uur 4e voeding en dan start de nacht en slaapt hij tot de volgende ochtend. Hij heeft dus eigenlijk nog 2 langere slaapjes en 1 “powernap” aan het eind van de dag. 
Ik merk ook wel dat hij nu sinds kort wat moeite heeft met de slaapjes aan elkaar te koppelen en dus langer dan 45 minuutjes slapen. Dan gaat hij even jammeren. Maar ik ga eigenlijk pas naar boven als hij echt gaat huilen. Meestal valt hij na een paar minuutjes jammeren weer zelf in slaap. 

Mijn dochter sliep met 4 maanden ook vooral korte slaapjes van 45 minuten overdag tot haar laatste avondvoeding tussen 22.00-23.00. De nacht slaapt ze tot 7 a 8 uur de volgende ochtend. Nu ze 5 maanden is slaapt ze vaak smiddags en begin van de avond langer, maar dit verschilt per dag.
Maar wat ik veel van anderen hier lees dat hun kindje rond 19.00-20.00 naar bed gaat tot de volgende ochtend,  is hier nog niet gelukt helaas. 

Terug
Bovenaan