hoe lang en op welke momenten van de dag slapen??

Ik vroeg mij af hoe lang, hoe vaak en op welke momenten van de dag
een baby moet slapen.
Mijn  zoon (7 wk. oud) wil overdag altijd slapen, alleen s nachts niet. Hij is overdag
zo moe dat ik heel veel moeite moet doen om hem wakker te houden.
Hij wordt dan helemaal slap en valt dan in een diepe slaap waar ik
hem niet meer uit kan krijgen. Dit is vaak midden op de dag, en dan
slaapt hij gerust 3/4 uur achter elkaar, en ik krijg hem echt niet wakker.

Ik wil graag dat hij s nachts gaat slapen ipv overdag. s Nachts is hij vaak
van 3 tot half 6 wakker, en niet in slaap te krijgen.
Ik wil graag een dag en nacht ritme inbouwen, hoe moet dit???? Ik ben een
beetje radeloos aan het worden, over  6 weken moet ik weer aan het werk
en dan heb ik mijn nachtrust wel nodig.
 
Hoi hoi,

In mijn herinnering sliep Stan altijd heel veel; hij was meestal een uurtje á anderhalf wakker (wat drinken, samen spelen en daarna alleen laten spelen) en ging daarna weer slapen in zijn bedje. Ik doe overdag de gordijenen nooit dicht als hij slaapt; 's avonds als hij naar bed gaat doe ik dat wél. Ook doe ik dan zijn pyamaatje aan etc. om aan te geven dat hij gaat slapen. Een slaapliedje zing ik er dan ook altijd bij. Misschien dat een ritueel als dit  helpt.
Ik maakte hem ook altijd nog rond 23 uur wakker voor de laatste voeding. De eerst volgende voeding was in die tijd rond 6 á 7 uur. Ik weet niet hoe het drink-schema van je kindje eruit ziet, maar dit hielp bij mij altijd. We mochten eigenlijk niet klagen; Stan sliep met 4 weken al door. Dit ging automatisch.
Heel veel succes! Ik hoop dat de nachten binnenkort niet meer zo lang gebroken zijn als nu.

Groetjes Marieke
 
Hallo,

Wij hebben een zoontje van 9 weken oud. Hij slaapt ''s nachts door. (vanaf de 4 weken). De ene dag slaapt hij overdag heel veel en de andere dag is hij veel wakker. Maar 's nachts slaapt hij toch gewoon door (al heeft hij overdag veel geslapen). Als hij overdag naar zijn bedje gaat, laat ik de gordijnen gewoon los. Zodat hij aan het dag en nacht ritme gewend blijft. Als hij overdag moe is en veel slaapt laat ik hem gewoon doorslapen. Ik heb ook wel eens van iemand gehoord, dat haar zoontje 's nachts niet wilde slapen, en overdag wel steeds sliep. Ze ging overdag vanalles doen, met haar zoontje, zodat hij steeds wakker moest worden. Ook zorgde ze ervoor dat hij bij de laatste voeding genoeg te drinken kreeg.Hij viel namelijk altijd in slaap tijdens het voeden. Als dat 's avonds ook gebeurde, wachte ze even, maakte hem wakker en bood hem weer wat te drinken aan (ze gaf borstvoeding) hij dronk dan altijd nog wat. Nu wist ze zeker dat hij voldoende had gedronken. Ook heeft ze hem toen 's nachts op een gegeven moment door laten huilen (ik geloof dat hij toen 10 weken was). Na 5 nachten sliep hij aardig door. ze vertelde mij dat het erg vermoeiend was. En dat het haar veel moeite koste om door te zetten. Gelukkig heb ik daar geen ervaring mee. Ik ben blij dat onze zoon een goede slaper is!!!! Hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter. Succes ermee!

groetjes Yvonne
 
Terug
Bovenaan