• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Hoe lang gebruik je een wandelwagen?

hallo allemaal,
Mijn man ik waren vandaag in een babywinkel. We hebben onder andere kinderwagens bekeken. Toen vroegen wij ons (als twee totaal onervaren ouders)  het volgende af:
Tot welke leeftijd ligt een kind eigenlijk in een wandelwagen (in een reiswieg dus) en vanaf wanneer kan hij of zij in een buggy?
groeten Elke (14 weken zwanger)
 
Hoi Elke,



Een kindje ligt tot ongeveer 6/7 maanden in de reiswieg. Is ook een
beetje afhankelijk van de grootte van je kindje (en van je reiswieg).
Ons is verteld dat het het beste is tot die tijd je kindje echt nog te
laten liggen (en dus niet vroegtijdig al in de buggy te zetten, dan
hangen ze vaak nog erg). Pas als ze echt stevig zitten rechtop. Dit
heeft bij ons meegespeeld in de keuze van de wagen. Redelijk grote bak
en onze buggy kan helemaal plat in ligstand. (wij hebben een mutsy
inmiddels ruim vier jaar oud)



Juup

 
Hallo,

Ik ben een "Mei 2005 moeder" en onze dochter heeft vrij lang in de wandelwagen gelegen. Ik denk dat we de kinderwagen hebben "omgebouwd", toen ze 8 of 9 maanden was. Ze is klein en tenger en past er zelfs nu nog in!! Maar op een gegeven moment wilde ze niet meer liggen en trok ze zich steeds op aan het "dekje" wat over de dekentjes zat (begrijp je wat ik bedoel??). Dan willen ze vanalles zien en ontdekken!!

Succes ermee
 
Hoi,

Wij hebben ook een Quinny met een bijbehorende Dreami reiswieg zeg maar. Onze dochter heeft er tot een maand of 5 in gelegen niet veel langer want het paste niet meer! Nou kon de buggystand helemaal plat dus heeft ze daarna nog gewoon plat kunnen liggen in de kinderwagen.

Wij hebben trouwens de reiswieg wel veel gebruikt in het begin want de eerste tijd hebben we hem ook als wiegje gebruikt (in onze slaapkamer naast het bed)

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en nu 22 w en 5d zwanger van de 2e
 
Wij hebben de reiswieg bijna 7 maanden gebruikt, toen kon het echt niet meer. Daarna hebben we hem omgebouwd tot buggy, maar wat een groot ding is het dan zeg! Bovendien was het boodschappenmandje ineens veel minder goed toegankelijk! We hebben bijna direct een Quinny Zapp gekocht als buggy, die gebruiken we dagelijks. De oude, grote wagen (Quinny Freestyle 3-wieler) vinden we te log en te groot.

Achteraf mopperen we weleens, dat we, als we hadden kunnen kiezen, we wel een wagenonderstel met reiswieg hadden gewild, maar dan zonde de buggy. Helaas is het standaard andersom. Moet je de buggy altijd kopen en kun je de reiswieg er extra bijkopen. Eigenlijk belachelijk!

De reiswieg heeft bij ons ook inderdaad heel lang dienst gedaan als extra wiegje, ideaal.

Groetjes,Tamara
 
Hai,
Mijn ventje heeft ook hooguit 4 maanden in de kinderwagenbak gelegen. Mijn kleine   beer lag al gauw klem! Daarna net als de andere in de zitstand en zoveel mogelijk plat tot hij goed zelf kon zitten. Een echte buggy ben ik gaan gebruiken toen hij bijna een jaar was.........veel makkelijker mee te nemen dan zo'n mega ding. En hij kan ook op de fiets........altijd handig!
Groetjes Lillian
 
Het ligt eraan hoe groot je kindje is.Onze eerste heeft er tot 6 a 7 maanden in gelegen. Maar onze tweede dochter (was 8pond bij de geboorte) is nu 4 maanden, en ik hoop dat ze nog tot 5 maanden erin kan. We hebben een grote wieg erop,de kinderwagen is van teutonia. Een degelijke wagen. Tegenwoordig zijn de wiegjes erop erg klein vind ik, daar had onze dochter nu niet meer in gekunt.

Groetjes, Ris
 
Terug
Bovenaan