hoe lang herstellen

A

Anoniem

Guest
ik weet dat het bij iedereen anders is, maar hoe lang moet je meestal herstellen als je bent bevallen?
weet iemand dat?
groetjes

Ze zeggen meestal dat je 9 maanden nodig hebet om weer helemaal te ontzwangeren. Maar ik denk dat het voor iedereen weer anders is. Ik ken iemand die na 4 maanden weer zwanger was. Ikzelf ben pas weer na 7 maanden ongi geworden. Ik denk dat als je weer gewoon ongi wordt en je jezelf weer goed voelt dat je dan voldoende hersteld bent.
Ik denk dat je hier het beste je wigen gevoel in kunt volgen. Je weet zelf het beste wat je aan kunt!
Groetjes Lucielle

Hai fiepke,
Das inderdaad moeilijk te voorspellen. De een loopt na een uur weer fluitend in de rondte en de ander is er weken of maanden mee bezig. Hangt van zoveel af. Hoe verloopt de bevalling?; keizersnede of niet?; inknippen?; postnatale depressie?
Jeetje, denk dat dit onmogelijk van te voren te zeggen is.
Go with te flow en probeer je niet nu al druk om bevalling te maken, meis. Lijkt me namelijk erg frustrerend. Eerst nog fijn klussen, zwangeren en dan pas... hihi
liefs, Annette

Hallo Fiepke,

Het is inderdaad voor iedereen anders, maar lichamelijk ben je meestal na een paar weken wel weer boven jan zegmaar.

Bij mij heeft het ruim een jaar geduurd voordat ik echt weer mezelf was in de zin van opvliegers in een drukke omgeving, humeurigheid (waar ik tijdens mijn zwangerschap ontzettend veel last van had door een te hoge bloeddruk) en meer van die kleine kwaaltjes.

Mijn zoontje is nu 19 maanden en sinds een halfjaar kan ik pas echt zeggen dat ik mezelf weer ben in alle omstandigheden. Ook begon ik pas nadat mijn zoontje een hafljaar was een beetje richting mijn oude gewicht terug te gaan. (maar dat kan ook zijn omdat ik geen borstvoeding kon geven)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes

de reden waarom ik dit vraag, is omdat we graag zwanger willen zijn, en bevallen voordat we gaan trouwen, mocht dit niet lukken is er niets aan de hand, maar stel dat ik bijv in juli aantel, dan beval ik half april en dan wil ik graag weer ter been zijn op mijn bruiloft.
mocht dit langer duren dan een maand, zorg ik dat ik vanaf juli niet meer aan kan tellen snappen jullie?
ik weet dat een zwangerschap niet te plannen is, maar we willen dan ook een tijdje tussendoor stoppen om te zorgen dat ik niet beval tijdens de bruiloft haha en dan gaan we daarna gewoon weer verder

Terug
Bovenaan