Hoe lang houden jullie je kinderen wakker?

Hoi, ik ben annemieke en ben ' overgelopen'   van het juli forum. Het wordt daar namelijk steeds stiller. Mijn zoontje Lukas is nu acht weken. S'nachts slaapt hij goed en hij is deze week zelfs begonnen met doorslapen. Meestal moet ik hem wel een beetje helpen met wat speentjes maar hij heeft al een nacht of vijf zijn nachtvoeding overgeslagen.

Overdag is echter een heel ander verhaal. In de ochtend slaapt hij nog wel goed maar van ongeveer elf tot acht/negen uur slaapt hij slecht. Van het CB heb ik het advies, flesje, knuffelen, spelen en na drie kwartier naar zijn bedje. Dat doe ik ook trouw en ik haal hem er meestal pas een half uur of drie kwartier voordat hij een flesje krijgt eruit, ongeacht of hij huilt. Hij huilt dan niet continue maar bijv. tien minuten, is ff stil, huilen, ik naar boven, speentje, ff, stil, half uurtje slapen, huilen, ff stil, etc.

Nou is mijn vraag (na dit lange verhaal) Hoe lang houden jullie je kindje wakker na een voeding? En wat daar natuurlijk heel belangrijk bij is om te weten, hoe oud is je kindje?

Ik ben benieuwd.

Jildau is morgen 10 weken oud en ik hou haar ook max. 3 kwartier wakker
na een voeding. Als ik het langer doe valt ze niet meer in slaap. Ik
geef borstvoeding dus als ze dan na min. 2 uur na de vorige voeding
weer wakker is dan krijgt ze weer wat. Ik hoef haar dus niet zoet te
houden tot het tijd is voor de volgende voeding...

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het lijkt me dat je het goed doet,
vooral de regelmaat is belangrijk, dus bijv. eerst voeden, knuffelen,
verschonen, in de box en dan naar bed.

Groetjes, Misisk

Hoi,

Ik hou Kay helemáál niet wakker!
Als hij zijn fles heeft gehad valt hij meestal als een blok op mijn schouder in slaap.. Ik breng hem dan ook altijd meteen naar zijn bedje. Vaak haal ik hem een half uur voor zijn voeding, als hij al zelf niet wakker is geworden, uit zijn bedje en speel wat met hem.

Ik vind dat je je kleine zoveel mogelijk moet laten slapen als je ziet dat ze daar behoefte aan hebben. Mijn kleine man geeft zelf aan wanneer hij klaarwakker is en zin heeft om te spelen.. Dan zie je die gigalach op zijn gezicht als je hem uit zijn ledikantje haalt haha..

Kay is 7 weken oud.

Esmé

merel is 5.5 week oud.
ik geef op roep voeding, dus ze word zelf wakker, dan krijgt ze eten, dan laat ik haar lekker tegen me aan liggen. daarna in de box, sinds 1 week kan ze zichzelf vermaken. dan kijkt ze naar haar nijntje mobile die er hangt..(en moeders moet steeds dat ding aandraaien voor het muziekje hahaha).
Als ze huilerig word en zit te gapen..hup naar boven, schone luier en slapen maar!
kan 3 kwartier zijn maar ook 5 kwartier.
ik luister meestal naar wat ze zelf aangeeft!

gr elise

Hoi,

Yari word meestal een kwartier voor de voeding wakker, ik doe hem dan een schone luier aan, lekker even spelen, flesje drinken, boertje laten, even in de box spelen en dan is hij weer een uur wakker.
Dan begint hij op zijn handje te sabbelen en dan is het tijd om naar bed te gaan.
Vaak valt hij na een paar minuten al in slaap.
Ik merk dat Yari gewoon veel slaap nodig heeft, hij doet het zo hartstikke goed als ik dit schema aanhoud. Als ik hem langer wakker houd dan is hij al heel snel over zijn slaap heen en krijst dan heel de boel bij elkaar.
Nu huilt hij echt bijna nooit en is dus heel tevreden.

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan