Hoe lang houdt de misselijkheid aan?!

<p>Hallo dames,</p><p>Na 5 weken begon bij mij de misselijkheid met vlagen. Kleine beetjes eten helpt redelijk maar die misselijkheid start bij mij in de ochtend en stopt pas tegen de avond. Slapen gaat gelukkig wel!</p><p>Hoe is dit bij jullie? Wat helpt tegen de misselijkheid en na hoeveel weken is het gestopt?</p><p> </p><p> </p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dit is wel het zwanger worden forum ik denk dat je de beste antwoorden krijgt in het zwanger zijn forum. Alhoewel er vast wel mensen hier zijn die eerder zwanger geweest zijn ☺️ Fijne zwangerschap gewenst

Dat is echt bij iedereen anders... bij mij hielp alleen medicatie en een ziekenhuisopname wegens uitdroging, maar ik gaf dan ook de hele dag over en was daarnaast constant misselijk. Over het algemeen zeggen ze dat je een of ik hebt rond de 10 weken en dat je lijf aan de hormonen gewend raakt rond week 12/13. Dat is de overgang naar het tweede trimester. Ikzelf heb bij de eerste zwangerschap tot week 18 overgeven en de tweede tot week 16.. En zoals ik al zei hielp alleen medicatie. Kleine beetjes eten helpt bij de meesten, zoals jij al doet, en ik heb ook tips gehoord als cola, vanille vla en meteen als je wakker wordt een cracker eten (dus nog in bed!). Eigenlijk moet je vooral ontdekken wat voor jou goed werkt. het belangrijkste is dat je maag niet leeg raakt, want die lege maag geeft het misselijke gevoel. En voldoende drinken, want vocht helpt tegen het lege gevoel en is belangrijker voor je lichaam dan voedsel in dit geval. Succes!

Gefeliciteerd met je zwangerschap. 
Het verschilt zo per persoon dus niet vanuit gaan dat het bijv bij 12 weken zoals ze vaak gemiddeld zeggen over is. 
Ik werd vanaf 5,5 week ook heel misselijk en leefde de eerste weken op naturel chips van lays. Coca cola en druiven. Goede combi haha. Heb veel thuis gezeten omdat ik te misselijk was. Dit heeft bij mij tot 18 weken geduurd en had er ook medicatie voor maar dit werkte niet.  Enige wat een beetje hielp was voor het opstaan wat eten. Mijn partner bracht elke ochtend beschuit met muisjes naar boven.  Het is cliche maar als je niets eet blijft het erg.. hoe rot het ook is om te eten. Na 7 weken merkte ik dat patat ook werkte dus heb heel veel patat gegeten.  Oh en wat bij mij ook hielp wanneer het soort van stabiel was en werd misselijk van een luchtje of van de metro at ik of zo’n zuig snoepje of tic tac mint..  (rare dingen allemaal)  was blij toen het weg was!  
Succes en sterkte ermee, tis rot maar het is het waard (cliché)

Bedankt voor de reacties! Ik wist niet dat de topics waren onderverdeeld. Heb er nu een aangemaakt bij zwanger zijn.

Tot 16 weken en vanaf 30 weken misselijk geweest. Samen met constant vreselijk maagzuur vanaf 16 weken.
Wat bij mij hielp was kleine beetjes eten, af en toe een slokje cola en paprika chips. En eten voordat je uit bed stapt idd! Vanilla vla en melk nam ik voor het maagzuur.
Als het te erg is gewoon wat ervoor vragen hoor! Achteraf heb ik mezelf echt onnodig 9 maanden lang gemarteld 

Terug
Bovenaan