Hoe lang huilen op pzs?

Hoi!

Afgelopen woensdag ging Isabelle voor de tweede keer naar de psz. Ze had er zin in en stapte vol goede moed naar binnen! Ik dus weer helemaal trots. TOT het moment dat ik zei "kijk alle mama's gaan nu weg, ik ga nu ook weg en jij gaat lekker spelen dan kom ik je zo weer halen". HUILEN! "Nee, mama jij mag niet weg je moet blijven". En dan echt zo heel zielig paniekerig. Het ging bij mij echt door merg en been... Maar ik dacht doorzetten. Dus Isabelle met de juf voor het raam. Ik naar buiten naar de auto. Op de parkeerplaats hoorde ik haar nog huilen en roepen "KOM TERUG!" We zijn haar iets vroeger gaan halen en toen zat ze te tekenen, maar ze wilde niks eten of drinken en ze heeft veel gehuild zei de juf. De werkjes vindt ze wel heel leuk, zoals kleien en verven. Wat is jullie ervaring? Hoe lang zal dit duren?

Groetjes Babybelle

Hoi babybelle,
Het is even wennen natuurlijk. Het is wel een vervelende leeftijd om voor het eerst langer bij (nu nog) vreemden te zijn.
Een vriendin van mij d'r zoontje was met een week of 3 gewend. Maar t ligt ook aan het kind zelf natuurlijk.
Feline huilt nu ook soms als ik haar wegbreng, ligt ook aan hoe ze uit bed is gestapt (humeurig of niet haha)
groetjes Maris

Hoi

Moeilijk he!!!
Kan me helemaal voorstellen.
Misschien dat je tussendoor eens kan bellen en als het helemaal niet gaat kan je altijd beslissen om haar weer op te halen.
Het is natuurlijk ook allemaal nieuw.......ze moet overal aan wennen en dan gaat mama ook nog weg.
Even de tijd geven.

Succes!!!

Groetjes Naomi

Pffffff, lastig zeg!!! Ik heb helaas geen idee hoelang te laten huilen, maar ik voel wel met je mee!! Balen hoor!! Eline huilt ook veel als we haar eens naar mijn ouders brengen. Daar komt ze ook niet zo vaak. Als we haar bij mijn schoonouders brengen zegt ze: Dag papa, dag mama!! Hihi, draakje!!

Kan me goed voorstellen dat het door merg en been gaat dat huilen. Maar volgens mij is het een kwestie van wennen. Sarah gaat al vanaf heel klein af aan naar het kinderdagverblijf en zelfs dat heeft best een tijd geduurt voordat ze daar wende. De eerste weken (!) at ze daar niet of weinig en wou ze niet slapen. Dat heeft wel een week of 3 tot 4 geduurd! Maar omdat Isabelle wat ouder is kun je haar meer uitleggen en hoop ik voor jou dat ze sneller went, maar wel even volhouden hoor. Zolang ze uiteindelijk ook gaat spelen en stopt met huilen is er nog hoop :)

Succes ermee,
Tamar

Wat vervelend, dan ga je cht met een rot gevoel weg.
Ik heb gehoort dat de meeste kindjes dat hebben en dat het vanzelf over gaat. Het kan ook zijn dat het nog tevroeg is voor Isabelle, dan moet je het over een paar maanden weer proberen.

Groetjes Linda

Het is helaas een fase waar je door heen moet.... Toen Veerle op de creche van de baby- naar peutergroep ging was het de eerste 2 a 3 weken HUILEN/KRIJSEN.. thuis houden was geen optie, het is iets waar kindjes doorheen moeten. Nu vindt ze het prachtig, ze heeft helemaal haar eigen plekje veroverd en vindt ons helemaal niet meer interessant als we haar bregen.

Maaar ja, kan me goed voorstellen dat je niet lekker thuis zit....
Sterkte!

Terug
Bovenaan