Hoe lang hypo-allergene voeding

Hoi meiden,

Ik heb Ilyas (nu 6,5 maand) borstvoeding gegeven (na 2 maanden volledig gaan kolfen, maar goed dat is een ander verhaal), aangevuld met  Friso Hypo-allergeen (ik heb hooikoorts en allergien zitten in de familie). Nu vroeg ik mij af hoe lang je door moet gaan met die H-A voeding. Hij krijgt nu Friso H-A. 2

Alles voor het welzijn van mijn kleine mannetje, maar het is nogal een prijsverschil (8 euro tegenover 12,50.). Moet je ermee doorgaan tot ze gewone melk gaan drinken?
Of wordt de kans op allergien bij een bepaald aantal maanden minder en kan je dan overstappen.

Groetjes,
Mienetje

Heb hetzelfde, mijn dochtertje krijgt ook hypo-allergene voeding maar krijgt voeding van kruidvat (extra care) is ook hypo allergeen, is maar 8 euro per pak van 800 gram en is volgens het consultatiebureau prima voeding en dus een stuk goedkoper. De gewone voeding daarvan is maar rond de 5 euro.

Groetjes Claudia

ik dacht het eerste jaar hypoallergene melk. misschie kun je het antwoord vinden op borstvoeding.com, dat is een website van een dieetist.

kruidvat hypoallergeen schijnt exact dezelfde melkpoeder uit zelfde fabriek te zijn als die van nutricia.

Hoi meiden,

Toevallig weet ik hier het antwoord op.
Ikzelf heb Nuctrilon Hypo-Allergeen melk gebruikt.
Mijn zoontje is nu 8 maanden en vrijdag was ik bij het consultatiebureau en
ik had dezelfde vraag als jullie.
Zij heeft het voor mij uitgezocht en mij daarna teruggebeld en dit hoeft maar tot een
half jaar.
Scheelt super veel in prijs.
Ik betaalde eur 15,- in tegenstelling tot 10,- nu.
Super dus.

Hopelijk is hiermee je vraag beantwoord.

Groetjes, Go

Hoi,

Niét als er al een daadwerkelijke allergie is vastgesteld... daar is de opvolgmelk ook voor bedoeld. En dan wordt het ook door de verzekering vergoed. (ik ken er een aantal)

groetjes Debby mv B'Elanna

maar dara is dan toch weer echte hypo-allergene voeding voor (en niet die preventief H.A. zoals van  Friso)?

Nou ja, in elk geval, dank jullie allemaal voor jullie reacties. Als dit pak op is, ga ik eens gewone proberen.

Groetjes,
Mienetje

Terug
Bovenaan