hoe lang hypo-allergene voeding

Hoi meiden,

Ik heb Ilyas (nu 6,5 maand) borstvoeding gegeven (na 2 maanden volledig gaan kolfen, maar goed dat is een ander verhaal), aangevuld met  Friso Hypo-allergeen (ik heb hooikoorts en allergien zitten in de familie). Nu vroeg ik mij af hoe lang je door moet gaan met die H-A voeding. Hij krijgt nu Friso H-A. 2

Alles voor het welzijn van mijn kleine mannetje, maar het is nogal een prijsverschil (8 euro tegenover 12,50.). Moet je ermee doorgaan tot ze gewone melk gaan drinken?
Of wordt de kans op allergien bij een bepaald aantal maanden minder en kan je dan overstappen.

Groetjes,
Mienetje

Bij 6 maanden kan je kijken of ze tegen gewone voeding kunnen. Als dat niet goed gaat, ben je er snel genoeg achter.

Trouwens het ziekenfonds vergoed het ook, maar ook daarvoor moet je het eerst even proberen met gewone melk. Als hij dan allergisch is kan het ziekenfonds de voeding volledig gaan vergoeden.

Als je daar nog vragen over hebt, stel je ze maar (ik heb op de afdeling gerwerkt waar die aanvragen beoordeeld werden, ik moest ze beoordelen bij de Agis).

Groetjes Ilona

geen idee eigenlijk. Louise krijgt nu ha 1. Zal het vrijdag aan de dietiste van het ziekenhuis vragen. Zij is bezig met de voedingen van Louise omdt ze heel snel naar vast voedsel moet. Neem aan dat ze dit wel weet. Laat het wel weten.

Gr. sabine

Wij hebben ook preventief hypoallergeen gebruikt terwijl het niet eens zeker was of Loek ergens last van had. ons CB was gewoon erg voorzichtig en adviseerde die. We zijn vorige week overgestapt (ruim 5 mnd) door eerst 1op1 te mengen en na 2 dagen volledig de normale. Het gaat prima! Waarom probeer je het niet, eventueel gemengd, je kan ook beginnen met 2 schepjes HA en 1 gewoon. Als het niet gaat, dan probeer je het later gewoon weer.

succes!

Hij heeft ook helemaal geen verschijnselen ofzo. Volgens mij gebruik je die preventief H-A ook ook eventuele allergien tegen te gaan, dus om de kans op allergien (in zijn latere leven?) te verkleinen, niet omdat hij ze al heeft (want dan is er weer speciale Friso intensief Hypo-allergeen).

Ik denk dat hij inderdaad geen verschijnselen ook krijgt nu als ik overstap, maar ik maak me meer druk of ik het dan niet voor hem verpest voor later, zeg maar.....

Bovendien, waarom zou er H.A opvolgmelk zijn als je al met 6 maanden kan stoppen (geld uit de zak klopperij?).

Hoor graag wat de dieetiste van het ziekenhuis zegt!

groetjes,
Mienetje

Allergieen kun je niet voorkomen. Je gebruikt het preventief als het risico bestaat dat er allergieen zijn en op die manier voorkom je allergische reacties. Je zal dus gewoon uit moeten zoeken of het zo is of niet. Als gewone voeding allergieen zou veroorzaken later in het leven, zou het wel een beetje vreemd zijn, niet?!? Dan zou niemand meer gewone voeding kunnen geven!

Terug
Bovenaan