hoe lang in de box

A

Anoniem

Guest
Hoe lang spelen jullie kindjes achter elkaar in de box. Ik heb het idee dat onze dochter het snel beu is, maar misschien is het toch normaal en licht ze er bijvoorbeeld gewoon te lang achter elkaar in. Wat doen jullie kinderen in de box?
Onze dochter is 6 maanden en ligt er ongeveer een kwartier in en dan lopen we even rond of zit ze even op schoot. In de box speelt ze vooral met labeltjes van speelgoed. Eerst vond ze haar mobile geweldig, maar daar is ze nu op uitgekeken. Ze draait op haar buik maar kan nog niet terug en raakt dan snel gefrustreerd.
Hebben jullie tips voor "spelletjes" in de box?

Bij Suze (geboren op 23 april) wisselt het nog weleens. Soms kan ze zich goed vermaken in de box, dan ligt ze er een half uur in of 3 kwartier. Ze speelt nu  graag met dingen die geluid maken. Een  acitivity center, een bal, een speeltje met muziek, een knisperboekje, stapelbakjes of een groot knuffelbeest. De mobile vindt ze ook niet meer leuk (die staat al op marktplaats haha). Wat ze op dit moment leuker vindt is op de grond op een speelkleed liggen. We hebben ook zo'n speelkleed met bogen erboven waar dingetjes aanhangen. Daar kan ze lang mee spelen.

groetjes,
Karin

Floor speelt rustig een uur in de box, en dan wordt ze moe en wil ze slapen. Een makkelijk meissie dus, haha! Ook Tijmen vond het altijd prima in de box. Hij zat er nog dagelijks in toen Floor al was geboren, hij was toen 2 jaar. Het was echt zijn vertrouwde stekkie. Hij kon er toen zelf in en uitklimmen, dus een makkie voor mama! Toen Floor er in 'moest' vond hij dit prima, niet jaloers ofzo. Soms gaat hij nog wel eens bij Floor in de box, dan spelen ze samen tot Floor zijn haren te pakken krijgt en hij maar weer snel 'vlucht' voor zijn kleine grijpgrage zusje  
groetjes van Ruth

Berend verveelt zich overal snel, dus ook in de box. Op "makkelijke"dagen vermaakt hij zich max 20 minuten, op moeilijke dagen nog geen minuut. We blijven oefenen....nieuw speelgoed aandragen (of oud speelgoed een tijdje opbergen zodat het daarna weer nieuw is), de box telkens op een andere plek zetten etc.

Het zal wel in zijn karakter zitten vrees ik, ik ben in ieder geval net zo ongeduldig en snel verveeld. Dus we zullen er maar mee moeten leren leven!

Terug
Bovenaan