hoe lang in een draagzak?

Hoi,

Vraagje... weet iemand hoe lang je een kindje in een draagzak mag dragen? Ik heb gister mijn dochter voor het eerst in de draagzak gehad en ze vind het heerlijk. Maar het lijkt me niet echt goed voor ze omdat ze in zo'n gekke houding hangen... Maar het lijkt mij wel eens handig met bijvoorbeeld boodschappen doen... Maar ik ben dus wel benieuwd of iemand weet of je een kindje   bijvoorbeeld een uur of twee uur achter elkaar in een draagzak mag houden!

groetjes Miranda mv Kyra (5wkn)

Hoi Miranda,

Staat dit niet bij de omschrijving van je draagzak?
In de Maxi-Cosi mag een kleine ook maar 2 uur, wellicht in de draagzak ook?

Wij hebben een draagzak van Baby-Bjorn en daar hangt onze kleine gewoon recht in. Maar langer als 2 uur zit hij er toch niet in. Onze Cas weegt nu meer dan 5 kilo en dat wordt al een behoorlijke belasting voor je rug.

Gr. Tamara.

Wat voor draagzak heb je, een waarin je kind wel direct mag? Anders mag het eigenlijk nog niet met 5 weken.

Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe sterk je kidn is. Ik heb met 5 weken op het CB gevraagd of onze kleine in de draagzak mocht. De arts heeft toen gekeken hoe sterk ze was. Het mocht, maar met de boodschap, maak het niet te gek.

Miep

Die draagzakken gebruik ik niet. Wel heb ik een buikdrager waar ze rechtop inzitten.

Gebruik hem als ik de honden uit moet laten (duitse herder die sterk is en een Jack Russel)

Wel makkelijk want je hebt de handen vrij!

xxxx Nienke

Hoi,

Ik heb een draagzak van Babybjorn. Maar ik ben er al achter dat mijn dochter er toch niet echt lang in wil zitten, dus ik gebruik 'm alleen es even als ik mijn handen even vrij wil hebben om bijvoorbeeld te stofzuigen ofzo...   In ieder geval wel bedankt voor jullie reacties!

Liefs Miranda mv Kyra (5 wkn+4dgn)

Terug
Bovenaan