Hoe lang in maxi Cosi?

Hoe lang mag een baby achterelkaar in en maxi cosi liggen? Klopt t dat dat max 2 uur mag? Hoe moet dat dan bij lange auto reis? Wie weet t....?
Groetjes Marieke

Ik heb inderdaad begrepen niet langer dan 2 uur. In de maxi cosi ligt hun ruggetje namelijk iets krom, in een onnatuurlijke houding (eigen spiertjes zijn nog niet sterk genoeg) en dat is niet goed voor hun! Als je een reis langer dan 2 uur moet maken, dan zou ik tussendoor pauzeren en de kleine eruit halen (15-20 minuten ofzo?). Het wordt volgens mij een ander verhaal als ze eenmaal zelf kunnen zitten, dan zijn ze een stuk sterker in hun rug. Maar dat duurt nog even...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (6 weken)

ik dacht ergens gelezen te hebben totaal per dag  2 uur,maar dat vind ik toch iets vaag.want het viel ons namelijk al op dat ze in een wipstoel net zo zitten,en dat mag wel.oke,in de maxicosi ligt t kontje wel iets dieper.maar 2 uur per dag,dat maakt een verre autorit wel erg lastig.maar als je ieder uur even een kwartiertje stopt en even platlegt,verschonen,ff tutten.zelf even wat nuttigen en de kleine ff laten rollebollen,komt t vast wel goed.. waar wil je helemaal heen dan?
groetjes kari

Tja, ik moet eerlijk toegeven dat ik Laura er toen ze drie weken was langer in gehad heb. Ik was voor haar geboorte in Huizen en moest naar Duisburg naar boord. Was een rit in de ochtendspits van ongeveer 3 uur. Het moest maar. Ik kon haar ook niet bij mijn ouders achter laten! En ik had zoiets van zolang ik er geen gewoonte van maak! Sinds die tijd ben ik nog een keer heen en weer naar Huizen gereden vanuit Duisburg. Over twee weken moet ik weer. Af en toe doe ik het dus wel.

Groetjes Ilona

Ik dacht ook 2 uur maar ik dacht dat een wipstoeltje hetzelfde was,ook niet langer dan 2 uur. Ze liggen dan ongeveer in dezelfde houding.
Groetjes Mikkie.

Dit verhaal heb ik nog gevonden op internet:

Baby-autostoeltje
Wel doen:
bedenk dat dit vervoermiddel vooral bedoeld is voor gebruik in de auto.
Niet doen:
gebruik dit vervoermiddel in principe nooit langer dan 1 ½ à 2 uur per dag (omdat de baby niet voldoende kan bewegen).
Bijzonderheden:
veel mensen gebruiken in plaats van het woord 'baby-autostoeltje' het woord Maxi-cosi. Dit is echter geen soortnaam maar een merknaam. Er bestaan ook andere merken;
gaat u op vakantie, dan mag de reis best langer duren dan 2 uur. Houd u wel aan de regel om na elke 2 uur minstens een kwartier rust te nemen en de baby uit het kuipje te halen.

Hoi,
in een wipstoeltje kan je kindje veel meer bewegen dan in een maxicosi. Daar zit het helemaal strak in in gesnoerd. Verder staat hier de wipstoel in een vrij platte stand. En uren in een wipstoel doe je toch niet toch?! Tenminste hier zit Quinn er ongeveer een half uurtje in en dan heeft hij het wel weer gezien.
Ach, af en toe langer in de maxicosi zal echt geen ramp zijn, als je er maar geen gewoonte van maakt. En voor jezelf adviseren ze bij lange autoritten ook om de 2-3 uur te stoppen, dus dan haal je gewoon die kleine er ook even uit.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan