hoe lang is jullie baby wakker op een dag?

Ik vraag me af hoeveel uur per dag een baby van ongeveer 2 maanden slaapt. Jasmijn krijgt nu 6 voedingen op een dag ongeveer. om en om kunstvoeding en borstvoeding.
s morgens is ze een uur of 2 wakker, ze ligt dan in de box. soms jammert ze en soms kijkt ze  rustig om zich heen.
na de volgende voedingen valt ze gelijk weer in slaap. ze slaapt dan overdag bijna heel de tijd.
s avonds echter is ze minstens van 19.00 uu tot 22.00 uur wakker en als ze dan moe wordt leg ik ze gelijk op bed maar dan is het wel vaak een half uur huilen.
Als ze s nachts wakker wordt voor een voeding dan valt ze wel snel in slaap.
Ik vind het jammer dat ze juist s avonds laat zo wakker is, als ik eigelijk wil gaan slapen.
hoe is dat bij jullie?
en hoe gaat dit naar de toekomst toe?
groeten elke

Marijn van bijna 7 weken doet momenteel alleen maar hazenslaapjes op de dag. Tijdens of na de voeding valt ie in slaap, maar als ie een boertje moet laten, gaan de ogen weer open en is ie weer wakker. In zijn wipstoel of de box valt ie soms even 10 min. in slaap, maar als ik hem boven in zijn wieg leg, is het drama momenteel. Huilen huilen huilen tot ie er weer uitgehaald wordt. En ik laat hem gerust een half uur huilen hoor!! Maar hij heeft toch de langste adem momenteel. Na max. een half uur haal ik hem er maar weer uit.
's Avonds gaat ie om een uur of 20.00 naar bed. Dan valt ie redelijk snel in slaap. Om ca. 23.00/23.30 moeten we hem wakker maken voor de laatste fles en dan komt ie ergens rond 04.00/05.00 uur weer. dan slaapt ie altijd wat moeilijker in. De eerstvolgende voeding is dan weer rond 08.00 uur.
Van mijn oudste weet ik nog dat we op een gegeven moment in een ritme zaten dat ie 2x per dag sliep. Van ca. 10.00-12.00 en dan weer van ca. 14.00-16.00. Maar hoe we nu in hemelsnaam in dat schema raken....geen idee???!! Of wil ik te snel een ritme hebben?? Hij is nog geen 7 weken.......
Ben benieuwd hoe jullie het doen??
Patricia

Ja, dat vraag ik me dus ook af, hoe in hemelsnaam kom je uiteindelijk in zo'n ritme?
Jasmijn maakt er prompt ook een potje van nadat ik bovcenstaand berichtje heb geschreven. Ze is al 2x op mijn arm in slaap gevallen, als ik op sta om haar in bed te leggen vliegen de ogen weer open. Ik geloof niet dat mijn man en ik de laatste 2 maanden nog gezellig s avonds op de bank hebben gezeten....
Elke

Wij hebben dat dus juist overdag! 's Avonds gaat het hier dus wel, maar overdag hebben we zelden een moment om even iets anders te doen. Ik heb dat boek "Oei, ik groei' en misschien is het wel een "hangerige periode"?! Dan willen ze het liefst 'bij mama' zijn en dat verandert wel weer.
Maar goed, als iemand een goeie tip heeft om in een ritme te komen (en dan niet de 3 R-en, want die ken ik al en dat werkt niet altijd met nog een peuter van 3!!).......ik hou me aanbevolen!
Sterkte met je avonden meid!
Patricia

mijn zoontje jesse is nu bijna 7 weken en is na de voeding ongeveer 3 kwartier wakker en na de voeding van 2 uur is ie wat langer wakker en een beetje jengelig. hij wil dan ook niet in bed liggen. savonds bij de laatste voeding (10 uur) valt ie direct in slaap en na de eerste voeding smorgens ook.
groetjes kim

Hoi Moeders,

Onze dochter van 7 weken is ook een 'avondmens'. Overdag is ze erg zoet en lukt het nu zo'n beetje om voeden-spelen-slapen te hanteren. Edoch, 's avonds is ze erg onrustig. Ik dacht dat ze honger had als ze dan zeg maar halverwege de avond kwam en omdat ik borstvoeding gaf, gaf ik haar dan maar weer wat. Maar dat waren steeds kleine beetjes met als gevolg dat ik zo'n beetje de hele avond met haar in de weer was (inderdaad, hoe was het ook al weer om samen op de bank te zitten?). Nu laat ik haar huilen en/of ik probeer haar zoet te houden met een fopje. Soms doe ik haar in bad (ben je ook weer een half uurtje verder en daar worden ze lekker moe van). Ik probeer haar wel overdag zo wakker mogelijk te houden, dus echt als ze de neiging om in slaap te vallen krijgt, dan pas doe ik haar in bed en soms probeer ik het wakker-zijn ook wat te rekken door nog meer te spelen of zo.

Je moet maar zo denken: als ze een maandje verder zijn, gooien ze hun schema soms zelf helemaal om. Nu maak je je er druk om, maar eens wordt het beter. Alleen weten we niet of dit langer of korter gaat duren:)!

Succes

Hallo,
Onze dochter van 10 weken is ook een avondmens. Dat begint al rond etenstijd, lekker handig. Omdat mijn man vrachtwagenchauffeur is en daardoor vaak laat thuis, ben ik met het avondeten meestal alleen. Probeer maar rustig te eten als de kleine ligt te huilen. Gisteravond had ik haar in de box gelegd. Dat ging goed zolang ik het muziek van haar muziekmobiel maar iedere keer opwond.
Ach, we wachten maar geduldig af. Er zal toch ooit wel een ritme in komen?

Petra, mama van Tessa (03.10.06)

Hallo,

Met Thijmen hebben wij echt geluk als ik jullie verhalen zo lees.
Thijmen heeft een heel duidelijk ritme.

6:00/6:30 eerste fles en daarna gaat hij weer slapen
10:30/11:00 volgende fles en daarna ligt hij wakker in zijn bed
15:00 uur volgende fles en daarna blijft hij ook nog wakker
19:00 uur volgende fles en rond 19:30 uur naar bed en dan slaapt hij
23:00 uur wakker maken voor laatste fles en hij valt daarna weer in slaap.

Vannacht heeft hij voor het eerst doorgeslapen tot 6:30 uur, ik wist niet wat me overkwam. Meestal komt hij rond 4:30 uur nog een keer en dan geef ik hem water
(jaaa water!!!!!!). Ik heb wel het idee dat hij een hele stevige zuigbehoefte heeft.
Sinds een paar dagen vindt hij steeds vaker/ sneller zijn duimpje.

Als hij overdag in bed ligt doet hij wel hazenslaapjes maar echte diepe slaap is het niet. Maar ik ben blij met dit ritme, ik kan er goed op slapen en mijn man en ik hebben vanaf 19:30 tot 23:00 uur tijd samen.
Ook al is hij wakker, ik leg hem standaard na elke voeding in bed.
Hij ligt eigenlijk niet of nauwelijks in de box of wipstoel.

Groetjes Marieke
Mama van Thijmen, morgen 9 weken.

Terug
Bovenaan