Hoe lang is jullie kleine wakker? (5 maanden)

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik vroeg me af hoelang jullie kleintjes van 5 maanden wakker zijn? Ons mannetje kan makkelijk 3/4 uurtjes wakker zijn zonder te huilen om slaap. Ik lees in de schema’s dat dat ongeveer 1,5 is tot 6 maanden. Hoe zit dat bij jullie? En ja, die schemas zijn idd een gemiddelde maar ben toch benieuwd.. Elk kindje zal wel anders zijn. Na die 3/4 uur is soms een slaapje van 30 minuten genoeg en kan meneertje weer een paar uur wakker zijn achter elkaar.</p>

Mijn dochtertje van bijna drie maanden is ook veel langer wakker dan wakkertijd volgens de boekjes. Soms zelfs een hele dag (biedt haar wel slaapgelegenheid) maar dan is ze 's avonds zwaar overprikkeld. Maar kortste tijd dat ze wakker is, is twee uur. En officieel zou ze max. 75 minuten wakker kunnen zijn. Ze is dan gewoon gezellig. 

Mijn zoontje (bijna 5 mnd) kan ook heel lang wakker zijn, maar wanneer ik daar in mee ga merk ik idd dat hij heel korte slaapjes doet. Wanneer ik hem uit mezelf na anderhalf/2 uur op bed leg, slaapt hij direct en slaapt hij gerust 2 uur lang. Dus je kindje kan ook over zijn slaap heen zijn, en daardoor ook maar zo kort slapen. 

Mijn dochtertje van 9 maanden houdt het nu nog steeds maar 2 uurtjes vol. Toen ze 5 maanden was, was het meestal na een uurtje wel weer slaaptijd. Dus zo zie je maar waar zo'n gemiddelde vandaan komt. Wij heel kort, jullie langer.

Hier meestal 2.5 uur, maar aan het einde van de dag soms wel langer, tot een uur of 4, en dan naar bed. 
En soms is een half uurtje slapen inderdaad genoeg. Ik blijf het soms echt heel bijzonder vinden!

Terug
Bovenaan