Hoe lang kan een baby zonder eten en drinken???? HELP!!!

Hallo,

Help, Stijn is erg verkouden en eet sinds afgelopen zondag slecht. Zondag en maandag kreeg hij steeds zijn fles niet leeg, van de 210 cc, liet hij ongeveer 70 cc staan. normaal krijgt hij 4 flessen van 210 cc water met zes scheppen. HIj heeft wel meer flessen gehad, dus over 24 uur kreeg hij wel ongeveer 3,5 fles. Maar vannacht heeft hij weer een halve fles gehad, dat was 5.00 uur en net wilde hij helemaal niets drinken.
Net heeft hij 90 cc gehad met drie scheppen.

zostraks had hij verhoging 37,7 en nu voelt hij nog warmer. wat moet ik doen? hij moet natuurlijk wel genoeg vocht binnenkrijgen. hij is ook heel lusteloos, lacht helemaal niet enzit maar glazig voor zich uit tekijken.
maak me zo'n zorgen!

dinsdag naar de dokter geweest, die kon niets ontdekken en kon niets doen

help
carina

Bellen met de huisarts en iedere 24 uur laten controleren of je kind uitgedroogd is. Marielle begon altijd na 3 dagen weer te drinken, maar ik ken je angst en onzekerheid. Gewoon bellen, daar zijn huisartsen voor. Zeggen dat je je wilt dat ze kijken of het al is uitgedroogd of nog niet.

Ik zou ook even naar de ha gaan. Heb je ook neusspray? En ik heb deze week ook een neusuitzuigding gehaald. Een soort pompje waar je het neusje mee leeg kunt zuigen,dat geeft meteen verlichting. Ik heb hem bij de drogist gehaald. Maar eerst zou ik de ha inschakelen. Ik heb gelezen dat baby`s binnen 24 uur uit kunnen drogen. Ik wil je niet bang maken hoor!  Succes,laat je nog horen hoe het is afgelopen?
Groetjes Mikkie.  

Het kan geen kwaad, als hij een paar dagen niet eet, maar hij moet wel minimaal 500ml vocht binnenkrijgen, desnoods gewoon water.
Iedere keer een paar theelepeltjes water tussendoor geven.

De huisarts kan idd weinig doen.
Ik gebruik altijd otrivin neusspray, om het neusje een beetje open te houden, en als je dat doet, vlak voor een voeding, heb je kans, dat hij wel eet, omdat hij dan makkelijker door zijn neusje kan ademen.

groetjes Nicole

ik zou me ook niet direct zorgen gaan maken, al drinkt hij maar de helft van de fles leeg dan nog krijgt ie genoeg vocht binnen, misschien inderdaad iets vaker aanbieden.
Als je zelf niet helemaal lekker bent, heb je ook niet zo'n honger en een baby geeft dat ook gewoon aan.
Als ie nou echt de hele dag NIETS wil drinken kun je je zorgen maken en naar de huisarts gaan, maar nu zal hij/zij daar echt niets aan doen.
En wat die verhoging betreft, een kind heeft nou eenmaal snel verhoging/koorts, zolang hij ouder is dan 3 maanden maakt het niets uit, een verkoudheid is een virus en dat virus gedijt goed bij een temp van ongeveer 37C, daarom verhoogt het lichaam de temp en wordt daardoor het virus aangepakt, grijp daarom ook niet te snel naar paracethamol.
sterkte met hem, ik begrijp heel goed dat het niet leuk is als moeder zijnde maar geloof me dit is niet het ergste, je kindje is er met een paar dagen weer overheen en dan zal hij wel weer gewoon goed drinken.
groetjes Martine

Terug
Bovenaan