Hoe lang krampjes tijdens zwangerschap?

Hoi allemaal,

Ik kom mijn zorgen weer even met jullie delen.
Sinds vorige wk zondag weet ik dat ik zwanger ben. Dit na een mk en een bbz. Natuurlijk ben ik heel erg blij maar ook heel erg bang.
Het ene moment zit ik op een roze wolk en het andere moment voel ik me rot omdat ik denk dat het weer mis gaat.
Ik heb nl weer regelmatig krampen. Nu weet ik dat het erbij schijnt te horen maar weet iemand hoe lang? En horen die echt te voelen als een soort van menstruatie krampen?
Vrijdag mag ik voor het eerst naar het ziekenhuis, eerst om te kijken of het niet weer een bbz is. Ik verwacht dan ook nog geen hartje te zien omdat het te vroeg is.

Misschien heb ik deze vraag al 3 keer eerder gesteld maar ik maak me gewoon zo ontzettend zorgen en kan er eigenlijk nog helemaal niet van genieten!

Liefs Janneke

Hoi Janneke,

Heel begrijpelijk hoor, al die zorgen. Het is ook heel moeilijk om te genieten van een zwangerschap als je daarvoor al een miskraam hebt gehad. Ik kan erover meepraten. Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad en ben na de curretage meteen weer zwanger geworden.

Die buikkrampen zijn heel normaal. Je baarmoeder moet in korte tijd enorm groeien. Dat gaat dan gepaard met die krampen. Ik heb ze wel tot de 12e week gehad. Daarna had ik ze nog af en toe.
Een hartje kan je vanaf ongeveer de 6e a 7e week zien. Het zal er bij jou dan om hangen denk ik.

Probeer naast je zorgen ook te genieten van je zwangerschap. Ik vond dat ook heel moeilijk maar ik heb mezelf er op een gegeven moment gewoon toe gezet. Want weet je, er is altijd wel iets om je zorgen over te maken. Zo had ik in het begin veel last van bloedingen. Daarna vond ik dat mijn buik niet genoeg groeide. Vervolgens voelde ik het kindje pas heel laat (voorliggende placenta). Toen ik hem eenmaal voelde, was ik weer ongerust als hij niet schopte. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Uiteindelijk ben ik 28 juli bevallen van een kerngezonde knul genaamd Sven. Pas toen ik hem in mijn handen had, kon ik de zorgen laten varen (en nu zijn er wel weer andere hoor!).

Heel veel succes de komende tijd en hopelijk gaat het deze keer wel goed. Heb vertrouwen in jezelf en je lichaam (hoe moeilijk dat soms ook is).

Groetjes,
Maike
Mama van Sven

Hoi Janneke,
Toch als eerste even mijn felicitaties hoor!!! En je ongerustheid en bezorgdheid is zo logisch, zeker na wat je hebt meegemaakt. Die krampen (die inderdaad lijken op menstruatiekrampen) heb ik ook gehad hoor. Weet niet meer precies hoe lang maar volgens mij echt wel een paar weken. Terwijl mijn vorige zwangerschap wel is goed gegaan twijfelde ik nu ook weer toen ik die krampen had en heb ik de vk gebeld. Zij zei me toen dat die pijn komt omdat je baarmoeder aan het groeien is en dat is wat pijnlijk. Ik ben nu bijna 21 weken zwanger en het gaat goed. Hel veel sterkte en ik hoop dat je binnenkort wat geruster bent!!!!
Groetjes Tara

Gefeliciteerd!

Probeer je niet te veel zorgen te maken. Ik heb het ook gehad bij mijn eerste en nu weer. Ik voelde die krampen elke week wel een paar dagen en dat tot ongeveer 18 weken zwangerschap.
Het frapante is juist dat bij de zwangerschappen waarbij ik dat niet voelde, ik een miskraam had.

Succes en ik hoop dat alles goed is!

gr mama van MD

Bedankt voor jullie geruststellende reacties!
Ik weet dat ik me niet teveel zorgen moet maken en dat probeer ik ook. Maar heb al een paar nachten slecht geslapen. En onder invloed van veel hormonen maakt dat dat ik nogal labiel ben, en dus onzeker hahaha!

Nou ja, morgen naar het ziekenhuis, ben benieuwd!
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Janneke

Terug
Bovenaan