Hoe lang last?

Van oktobermoeders naar het 'verlies-forum'. Niet echt een leuke stap. Vorige week, in de 10e week, een miskraam gehad. Vervelende bijkomstigheid was dat ik op vakantie was in het buitenland. Ben daar niet naar een dokter geweest. Erge krampen gehad, maar minder bloedverlies dan ik normaal heb tijdens een menstruatie. Wat stolseltjes, maar ook niet noemenswaardig. Omdat het inmiddels al ruim een week geleden is en ik nog steeds lichte menstruatiepijnen en bloedverlies heb bij inspanningen, maak ik me toch een beetje zorgen dat er nog wat achter is gebleven. Ook heb ik een ontzettend opgezette (zwangere) buik. De verloskundige vindt het allemaal normaal en verwijst mij niet door. Wat vinden jullie?

Hoi marlies
Bij mij gebeurde het afgelopen maandag
ik verlies naar mijn idee ook weinig bloed,maar voel mij gelukkig niet zwanger,dat voelde ik mij een dag voor het eerste bloed verlies al niet.
Ik voelde mij al helemaal inhet begin van de zwangerschap best neerslachtig, dat is nu helemaal weg
wel ben ik ontzettend moe(met vlagen)
gisteren was ik bijna hyper, zo druk en uitbundig.
Hoe gaat het met jou,emotioneel bedoel ik.

liefs Jeanette

Bij mij is de miskraam afgelopen donderdag (18 maart) begonnen. Ik had wel last van hevige bloedingen en krampen. Ik ben gisteren naar het ziekenhuis gegaan (op verzoek van mijn verloskundige). Daar hebben ze een echo gemaakt. Voor jezelf is het toch fijner om te weten dat alles leeg en schoon is. Veel sterkte.

Hoi Marlies,

Nee dat is zeker geen leuke stap, ik hoor vanaf afgelopen zaterdag ook niet meer bij de oktobermoeders helaas. Ben maandag gecurreteerd. Mijn 2e miskraam. De 1e miskraam ging via de natuurlijke weg. Maar ik verloor vrij veel bloed, grote stolsels en het vruchtje. Voor controle bij de gyn geweest maar ik was gelukkig alles in 1x kwijtgeraakt, het zag er goed uit. Ik weet niet hoe lang je zwanger was, je zegt 10 weken, maar de kans is groot dat het vruchtje al veel langer "dood" is, maar je zegt dat je weinig bloed bent verloren, dat vind ik toch wat vreemd, bij mij was het vruchtje met ca. 6 weken gestopt en ik verloor toch veel bloed hoor. De dagen erna viel het wel mee. Ik zou er toch op staan dat je onderzocht wordt door een gyn, dat is heel normaal na een miskraam, toch even kijken of je baarmoeder helemaal leeg is. Ik ben dan gecurreteerd afgelopen maandag, maar ik heb over 6 weken zelfs nog een nacontrole. Dus ik zou zeggen, gewoon aandringen dat je onderzocht wordt! Sterkte!

Bedankt voor al jullie reacties. Ik bel vanmiddag toch nog maar even met vk denk ik, gewoon voor de zekerheid. Nog even een reactie op Jeanette hoe het mij emotioneel vergaat. Vorige week was ik dus op vakantie met familie en mijn man. Aan de ene kant is het vervelend dat je bij zo'n gebeurtenis niet thuis bent, aan de andere kant had ik de mazzel dat mijn man er dag en nacht voor mij was. Nu ben ik weer thuis en aangezien ik een eigen zaak aan huis heb, voel ik me toch wel wat alleen. Ben ook heel erg lusteloos en heb even nergens zin in. Ik wil ook dat het allemaal voorbij is, geen buikpijn meer en geen bloedingen, dan kan ik het afsluiten. Nu word ik er bijna ieder moment van de dag nog aan herinnerd en dat maakt het soms moeilijk.

Sterkte allemaal.
Liefs,
Marlies

'k Krijg morgen een echo. Gelukkig. Het bloeden is weer erger en ook de krampen nemen toe. Ik bereid me geestelijk alvast voor op een curettage... Wat een gedoe zeg.

Ik ben afgelopen maandag gecurreteerd, maar daar hoef je niet tegenop te zien hoor, tenminste, lichamelijk gezien stelt het niet veel voor. Ik heb er tenminste geen last van gehad, een beetje buikpijn erna, maar verder niet. Verlies ook bijna geen bloed. Nou meid, veel sterkte en hopelijk laat je nog even horen hoe het je vergaan is!

Hoi Marlies,
Hoe is het nu met je? Ben je nog gecuretteerd of is er nog vanzelf een vruchtje meegekomen? Als je gecuretteerd moet worden, valt het best mee hoor! Het is alleen een naar gevoel erna, zo leeg ineens... Sterkte en laat wat van je horen!
Sonja

Terug
Bovenaan