hoe lang laten slapen

Hallo,

Wij hebben een luxe-probleem. Onze dochter is op 6 augustus 2004 geboren en slaapt 's nachts als een roosje. Het consultatieburo heeft ons verteld dat ze 's nachts 10 uur mag slapen (met als gevolg dat we haar echt iedere ochtend wakker moeten maken).
Afgelopen week heeft ze haar 2e prikje gehad en was daar behoorlijk lamlendig van. Twee dagen heeft ze toen slecht geslapen. De 3e nacht ging het weer goed en toen kregen we de discussie of we haar niet eenmalig een uurtje langer konden laten slapen (ze lag na 10 uur nog in een diepe slaap). Volgens mij kon het niet zoveel kwaad om haar voor 1 keertje niet 10, maar 11 uur te laten slapen. Volgens mijn partner kon dit absoluut niet.
We weten eigenlijk niet precies waarom ze maar 10 uur mag slapen.
Wat is jullie ervaring hiermee? Moesten we haar inderdaad wakker maken of hadden we haar een uurtje kunnen laten liggen?
 
hai,
Ik weet het ook niet zeker, maar denk dat het advies van het cb te maken heeft met de bloedsuikerspiegel. dat eenm kindje van 3 maanden nog niet heel lang zonder voeding kan. Toen mijn zoontje 3 maanden was, 'mocht'ik nl ook nog niet de late voeding eraf halen ivm de bloedsuikerspiegel.
succes ermee
 
Ik heb mijn dochtertje op een gegeven moment, zo vanaf een maand of 3 wel gewoon laten slapen. Dat is ook zo'n slaapkopje, heerlijk. Ik denk wel dat je even moet kijken hoe ze wakker wordt, word ze gewoon vrolijk wakker dan is er niks aan de hand. Succes.
 
hoi hoi

nou mijn dochtertje slaapt wel vaker 11 uur achter elkaar door, ik ga haar echt niet uit haar slaap halen hoor. Als ze honger heeft wordt ze zelf wakker.

 
Hoi Trix,
Inderdaad heeft het te maken met het bloedsuikergehalte, maar je dat geldt alleen voor hele jonge baby's, dus dat gaat ook over. Verder maakt het voor een keertje niet uit hoor, als ze een uurtje langer slaapt. En veel hangt er van af of je haar tussendoor nog wakker maakt voor een laatste avondvoeding. Als je dat nog doet, dan kan ze rustig 12 uur in haar bed blijven.

Groetjes,
Michelle
 
Hallo,

Ik geloof dat ze op het cb kijken naar het gewicht dat een kindje heeft. Ons zoontje is van 25 juni krijgt om zeven uur zijn laatste fles en ligt om half 8 in bed en om half 8 (dat is dus 12 uur) de volgende morgen haal ik hem er weer uit. Hij deed dit al vanf dat hij 3 maanden was. Het cb vond het niet goed omdat hij nu nog maar 4 voedingen krijgt ipv 5. Ik maakte hem dus netjes wakker voor zijn fles, maar na een paar slokken viel hij gewoon weer in slaap. Ik heb het dus maar zo gelaten. Je ziet zelf wel of je kindje lekker in haar/zijn vel zit en of hij genoeg weegt en als zij/hij honger heeft laat zij/hij dat echt wel weten.
 
Hoi Trix!
onze kleine is geboren op 7 augustus, dus ietsje jonger... en krijgt om 9 uur 's avonds haar laatste voeding, we maken haar rond 8 uur wakker, behalve in het weekend dan slaapt ze net als ouders en hond lekker door tot 9 uur! Dus over de 10 uur heen. Woon niet in NL maar in de VS en hier doen ze daar echt niet moeilijk over. Als de kleine overdag voldoende drinkt, goed aankomt en zich goed ontwikkelt zou ik zeggen: geen slapende baby wakker maken! Geniet er lekker van en zoals hierboven gezegd deel ik de mening dat ze vanzelf wel wakker wordt als ze honger heeft! ( ze krijgt overigens alleen nog maar borstvoeding)
 
dames.

Onze dochter is ook een slaapkop. Ze sliep toen ze zo'n 3 maanden was van 9 tot half elf en inderdaad je moet goed opletten hoe ze wakker worden. als dat vrolijk is, is er niets aan de hand! gewoon lekker laten slapen! Ach het cb heb ik toch niet zoveel vertrouwen in. Als moeder doe je wat je goed vindt het cb heeft alleen standaarden voor standaard baby's maar die zijn er niet!
 
Terug
Bovenaan