Hoe lang leeft sperma en een eitje?

Hee hallo dames,

Mijn cyclus is niet helemaal regelmatig, 31 juli was de eerste dag van mn laatste ongi.
Dus zou ongeveer de 14de (vandaag, hihi) mn eisprong moeten zijn.
de 12de hebben we s`avonds nog gevreeën. Ik had het iedee dat ik gister een eisprong had omdat ik aan 1 kant onder in mn buik pijn had, die hielt ongeveer een halve dag aan. En de 13de zou kunnen natuurlijk, s`avonds heb ik een ovaluatie test gedaan en daar kwam niet veel bijzonders uit.
Mijn vriend wilde daarom ook niet vrijen. Toch had ik het gevoel dat er wel iets gebeurde.
Vanmorgen heb ik hem toch over kunnen halen en hebben we gevreeën.
Mijn vraag is, hoe lang blijft sperma ongeveer leven en hoe lang blijft een eitje ongeveer leven?
Ik baal dat hij gisteren niet wilde en hoop, dat als het toch mn eisprong was, dat het wel gelukt is, omdat we niet op dezelde dag hebben geklust.
Wanneer test je overigens positief bij een ovaluatie test, voor of na de eisprong? Ik heb namelijk pas s`avonds getest.

Groetjes, Ris

Hoi Ris,

Een eitje leeft 24 uur en een zaadje 72 uur.
Ze zeggen dat het het beste is de dag voor de eisprong te vrijen, maar ja, hoe weet je dat he!

Hoe de eisprong voelt: tja, een zeurderige pijn links of rechts onderin je buik. Ligt aan de kant waar het rijpe eitje zit.

Succes ermee!

Liefs,
Judith

Hoi Judith,

Die pijn die jij beschrijft had ik ook gisteren. Gek dat de test niks aangaf, maar misschien geeft die alleen voor de eisprong wat aan, ik heb geen idee.
Ik dacht dat een eitje maar 12 uur bevruchtbaar was, dus ik zat al te rekenen dat het dan niet gelukt zou zijn bij mij. Maar wat jij beschrijft, zou het wel gelukt kunnen zijn!!
Na ja, dan maar 2 weken afwachten..........

een ovulatie test geeft 24 tot 48 uur voor de eisprong positief aan. Dus zou heel goed kunnen dat je je eisprong hebt gehad en dus te laat hebt getest.
Ik denk dat je op juiste moment gemeenschap hebt gehad een dag voor je eisprong, toch? En dat is het beste!

Ik heb inderdaad de dag voor dat ik die pijn links onder in mn buik had nog gevreeen.
Nu zat ik weer ergens te lezen dat die pijn nog niet de sprong is en dat je pas weer later vruchtbaar bent . Naja, we wachten wel eventjes af. Die pijn heb ik verder niet meer gehad, ik kan de zwangerschaptest doen als we met vakantie zijn, dus nog eventjes spannend.....

Terug
Bovenaan