Hoe lang mag een baby van 3 maanden achter elkaar slapen?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn zoontje van 3 maanden kan al lekker lang slapen. Op cb zeggen ze dat hij maximaal 10 uur achter elkaar mag slapen ivm de voeding, maar ik lees overal wat anders. Wat vinden/denken jullie? Lekker laten slapen of wakker maken na 10 uur slapen?</p>

Zolang je kindje alert wakker wordt is er geen teken dat hij glucose tekort zou komen ofzo. Onze dochter sliep met 9 weken 12 uur, soms 13 uur door (inmiddels niet meer bij 5 maanden helaas :p). 

Ons mopje morgen  12 weken en slaapt vanaf nieuwjaarsdag van 19:00 tot 6:00 krijgt 5 voedingen. Consultatiebureau vond dit prima. Daarnaast hebben we on het begin dat ze door sliep 2 maal voor jan joker met haar in de handen gestaan, omdat we dachten dat ze wakker was, maar ze was druk aan het dromen.

Mijn zoontje sliep met 2 maanden al van 20:00 tot 08:00. Maar toen wel met een droomvoeding om 23:00. We willen naar 4x 180 en dus geen droomvoeding meer. Maar hij drinkt niet meer dan 150. En dan zou hij te weinig binnen krijgen. En wij willen ook niet 5x in de 12 uur overdag proppen. Vooral ook omdat hij pas na +/- 4 uur zelf aangeeft wel weer wat te lusten..
Dus ja, hij zou met 4x 150 ook gewoon doorslapen, heeft hij ook al meerdere malen gedaan. Maar dan krijgt hij echt te weinig binnen. Dus houden toch de droomvoeding er in tot hij meer op drinkt..

Pfff wat een onzin!
Ons meisje van 3 maanden slaapt ook al door en kan zi gemiddeld 12 uur achter elkaar slapen. Ze doet het harstikke goed en ook op cb hoor ik daar alleen maar positieve verhalen over.
Of is je kindje misschien wat laag gewicht oid? Is er een reden dat hij misschien extra gevoed moet worden? Anders lekker laten slapen hoor! Heerlijk!

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Hij is geboren met 36 weken maar heeft dat inmiddels ruimschoots ingehaald, hij is zelfs ietswat zwaarder dan gemiddeld, dus ik ga hem gewoon lekker zelf laten bepalen wanneer hij weer wil eten! :)

Terug
Bovenaan