Hoe lang mag een baby van 7 weken in een autozitje?

Hoi!
De vraag zegt het al...hoe lang mag een baby van 7 weken in een autozitje?
Het is niet zo dat ik elke dag met mijn dochter weg wil gaan, maar na 7 weken thuiszitten word ik een beetje onrustig en wil dus weer eens ergens heen gaan.
Ze heeft nu al een aantal keren in het autozitje gezeten, vooral kleine afstanden, naar de stad toe of naar een ander winkelcentrum. Ook een paar keertjes ritjes van ongeveer 40 minuten en dat ging ook prima.
Morgen willen we voor het eerst naar mijn ouders wat ongeveer een uur rijden is.
Kan ze dit zonder pauzes volhouden of moeten we dan onderweg stoppen en haar er even uithalen? En wat is het maximum wat ze ongeveer aan zou kunnen?
Alvast bedankt weer voor jullie adviezen!

 
Hai Twiki,

in het boekje van maxi-cosie wordt geadviseerd je kindje m
axim
aal 1,5-2 uur zonder pauze in het stoeltje te laten zitten, dus dat uur ka
n je prima redden zonder pauze!!
Ik snap je wel, ga nu regelmatig ook een dagje ergens anders vertoeven om thuis ff weg te zijn!

succes en veel plezier bij je ouders!

Groetjes Karmen
mama van Liz
 
Hoi,
Ik heb deze vraag gesteld aan de arts van het CB. Wij hadden een bruiloft in Amsterdam en dat is voor ons ruim 2,5 uur rijden heen en terug. Ze mogen gewoon al die tijd in de MC zitten, mits je je kindje niet de hele dag in de MC laat zitten. Het is echt niet schadelijk voor je kindje om af en toe wat langer in de MC te zitten hoor. Wij hebben Veerle er regelmatig uitgehaald die dag en op de bruiloft heerlijk in de kinderwagen gelegd.
Veel plezier!!
Groetjes,
Floor
 
Hoi,
Dank jullie wel voor jullie reacties!
De autorit ging prima en Vera is nu huilend haar nieuwe indrukken aan het verwerken ;)
Ik vind het fijn dat ze het zo goed volhoudt en ben blij dat het niet schadelijk is als ze eens een keer wat langer in de mc zitten!
 
Terug
Bovenaan