3 weken geleden heb ik ook al een bericht achtergelaten, die bewuste abortus.........Na een zware bevalling werd onze zoontje van 21 weken dood geboren, ik heb er heel bewust voor gekozen om hem niet te zien.Ik had zoiets van stel dat ik aan hem niet kan zien dat hij iets mankeert aan de buitenkant, dan zal ik mezelf helemaal verwijten dat ik hem niet wilde houden. Aan de andere kant als het echt heel duidelijk te zien zou zijn dan zal dat het laatste beeld zijn wat ik van hem herinner......... Wij hebben er wel voor gekozen om afdrukjes te laten maken van zijn kleine handjes en voetjes, wat zijn ze schattig....... Er zijn ook foto ´s gemaakt voor het geval dat we er later toch spijt van krijgen dat wij hem niet gezien hebben. Nu, bijna drie weken later, voel ik me nog steeds zo ellendig, laatst zei mijn vriend tegen me;"waarom ben jij nog steeds zo verdrietig? het is al meer dan twee weken voorbij!!!" Wat voelde ik me toch boos!!! Hoezo 2 weken?!??!? Mag ik maar 2 weken rouwen???? Is dat het???? Ik denk dat het me voor altijd nog pijn zal doen als ik eraan terug denk......Ik heb me de afgelopen weken als grootgehouden als er anderen bijzijn, maar ik mag toch wel huilen als ik alleen thuis zit, of is dat overdreven???? Ik heb hem 21 weken gedragen!!!! Ik heb hem gevoeld!!!! Dat kan ik toch niet zomaar vergeten??? Het is niet dat ik spijt heb dat ik het gedaan heb, want hij zal niet van zijn leven kunnen genieten, dat is wat zeker is, maar dan nog mag ik er toch wel om rouwen???? Soms vraag ik me echt af of ik er ooit wel overheen zal zijn..... Hoe moet ik er tegen aan kijken???? Hoe moet ik ermee leren leven???
Hoe, hoe, hoe?????
Hoe, hoe, hoe?????