Hoe lang mag mijn kindje slapen?

<p>Hoi lieve ouders,</p><p>Ik ben nieuw op dit forum dus zal eerst kort over mijzelf vertellen!</p><p>Ik ben Dorris 23 jaar, en wij hebben een super lieve dochter genaamd Maze.</p><p>Maze is geboren op 29 februari 2020, dus ze is nu 4 maanden.</p><p>Mijn vraag is als volgt; </p><p>Wij hebben nog al een slaapkopje in huis, de laatste weken moeten wij haar savonds voor de laatste fles wakker maken. Nu dacht ik gister ik laat haar eens liggen en sla de laatste fles over. Ze heeft dus toen om 21.00 uur de laatste fles gehad.</p><p>Vanochtend schrok ik om 10 u wakker en lag Maze nogsteeds te slapen (dit is niks nieuws, maar omdat ik die laatste fles had overgeslagen dacht ik ze komt vast eerder). Nu is mijn vraag dus, hoe lang mag ze eigenlijk slapen zonder voeding?</p><p>Ze is sowieso niet echt van het aangeven wanneer ze honger heeft ze weet dat ze iedere 4u eten krijgt en hier wacht ze ook op haha.</p><p>Mijn tweede vraag is, hoeveel voeding moet zij minimaal binnen krijgen? Ze is denk ik nu rond de 6.5 kilo!</p><p> </p><p>Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden!</p>

Lekker laten slapen fijn toch
die van ons laat overdag veel tussen en nacht vnf 9 uur avond en komt die om 5 uur ochtend 6 uur heel verschillend 
aar keer om 7 uur laatste voeding en kwam die om 6 uur of 5 uur 

Ik keek nqa4 de behoefte van me kind met 6 kilo dat ik geen een wist gaf ik 5 of 4 x 180 cc water 6 scheppen
Nu zit die op en is bijna 6 maanden 7 kilo  
3 flessen 1 van 180 6 scheppen
Botherham met boter
Botherham boter fles 120 4 
Avond eten 
Voor macht 220 cc 7 scheppen 

Je kindje kan best een tijdje slapen, aangezien ze al 4 maanden oud is. Ik zou er wel voor zorgen dat ze in totaal over de dag genoeg voeding krijgt. Een baby die alleen nog melk drinkt heeft 150-180 ml/kg/dag nodig (minimaal 150ml/kg/dag om goed te kunnen groeien). Afhankelijk van hoeveel je kindje weegt kun je dit dus uitrekenen en verdelen over het aantal voedingen dat je per dag geeft. Stel je kindje weegt 6kg, dan geef je dus minimaal (6x150=)900ml melk per dag. Verdeelt over bijvoorbeeld 5 voedingen is dat dan 180ml per fles.  
Succes!

Oeps, zie nu pas dat je het gewicht erbij had gezet. Ze moet dan dus 975ml melk per 24 uur krijgen. Dat is dus minimaal 5x195, of 6x162.
En maximaal zou ik aanhouden 1170, dus 6x195 ml. Als je het maximum overschrijdt heb je weer kans op spugende baby’s. 

Lekker laten slapen! :)
Bij mijn oudste gingen we met 8 weken de nachtvoeding afbouwen en met 4 maanden bouwde we het 22:00 flesje af zodat hij om 19:00 zijn laatste fles kreeg en door sliep tot 7:00 
En volgens mij is het inderdaad dat een baby haar/zijn lichaamsgewicht x 150ml binnen 24 uur moet drinken. 
Liefs

Terug
Bovenaan