Hoe lang misselijk?

A

Anoniem

Guest
Ik ben even nieuwsgierig: ik ben nu 17+2 wkn zwanger en nog steeds (de meeste dagen) erg misselijk en breng de meeste dagen ziek op bed door. Er lijkt geen einde aan te komen, bleh!!!

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat misselijkheid wegtrok??
Ik ben het zo zat!

Groetjes, Karin

Dag Karin,

Ik weet hoe je je voelt!! Ik ben inmiddels 27 weken zwanger maar heb de eerste 3 á 4 maanden (ongeveer tot week 16) last gehad van misselijkheid! Het begon bij week 6 en ik kon in het begin echt niet avondeten! Kon géén vlees ruiken dus mijn vriend kookte toen steeds :) Gelukkig heb ik maar 3 keer hoeven overgeven.

Ik geloofde mensen ook niet als ze zeiden dat het weer over zou gaan maar echt, bij mij was het na 4 maanden gelukkig over. Daarna zul je je ook een stuk beter gaan voelen en kun je eens een beetje gaan genieten van je zwangerschap ;)

Heel veel succes (er staan by the way veel tips op internet tegen de misselijkheid)!!

Groetjes Anna

Hallo Karin,

Ik hoop voor jou dat het snel over gaat!!

Helaas is het bij mij niet meer over gegaan...helaas met spugen en al.

Na de 20 weken in ieder geval niet meer de hele dag misselijk zoals in het begin dat wel. Maar avond eten is gedurende de hele zwangerschap altijd afwachten gebleven of het blijft zitten.

En nu nog dagen dat het gewoon niet lukt om iets binnen te houden.

De WC-pot is in de laatste maanden een betere "vriend" geworden dan ik zou willen maarja je moet er iets voor voer hebben zeggen ze wel eens

Het is gewoon voor jezelf uitzoeken of er niet toch dingen zijn die helpen, mijn vriendin kan zich prima helpen als ze steeds kleine dingen eet, voor mij was het enige dat hielp gewoon niet eten op die dagen want het kwam er toch weer uit.

Suc6

Bianca

37w1d (ik ben er bijna, dan wordt het gemakkelijker om te relativeren)

Hi Karin,

Hier ook iemand die genoeg heeft van de misselijkheid en het overgeven...hoe blij ik ook met met de zwangerschap.

Ik ben nu 18+4 wkn zwanger. Het is wel wat minder dan in het begin, maar werken gaat helaas nog steeds niet.

Hopelijk wordt het met 20 wkn beter... Dat zegt de gynaecoloog tenminste...

Groetjes

hoi karin,

ik ben nu 19 weken zwanger en ik werd pas misselijk met de 17 weken daarvoor heb ik niks gehad dan alleen heeeeeel erg moe, bleek dat ik de ziekte van pfeifer had en daar van aan het herstellen zijn en dat ik daarom de rest van de klachten nu pas heb. sommige mensen hebben daar 9 maanden last van dus het is bij iedereen verschillend.

Hoi,

Volgens mij is dit per zwangerschap verschillend.

Bij mijn 1e zwangerschap ben ik de hele tijd ziek/zwak en misselijk geweest, en nu bij mijn 2e zwangerschap t/m week 16 ongeveer.

Daarna nergens geen last meer van.

groetjes

Masja
35 wkn, 4 dgn

Is bij iedereen weer anders.....mijn vriendin fluit door de zwangerschap heen en ik....

Heb helaas een maand in het ziekenhuis gelegen ivm het spugen. Kon oplopen tot boven de 30 keer per dag. Er zijn verschillende medicijnen die er gebruikt mogen worden, maar  die hielpen bij mij niet. Uiteindelijk wist de gynacoloog nog 1 oplossing qua medicijnen, maar die mogen officieel niet gebruikt worden. Nadat hij de medicijnen  had ingespoten kon ik binnen een kwartier weer eten en drinken...... heerlijk, maar het idee dat er geen betrouwbare info is over het medicijn is ook niet prettig.  Gelukkig is met de kleine (voor zover ze dat kunnen zien) alles helemaal  goed.

Nu gaat het redelijk, zolang ik me kalm hou. Zal wel blijven spugen totdat de kleine er is, maar dan gaat het in 1 keer   goed. Althans dat was bij mijn eerste zwangerschap wel zo. Nog 10 weken te gaan, het einde is in zicht.

groetjes Noah

Ik was helemaal niet misselijk maar volgens mij stopt dit rond de 20 ste week wel hoor.Het zal wat zijn zeg je hele zwangerschap op bed door moeten brengen dat wens ik je niet toe,is ook vervelend.
Sterkte ermee.

en kleine beetjes eten helpt ook meestal wel.

gr nice

Terug
Bovenaan