Hoe lang moet dat nog?

Weten jullie misschien hoelang het nodig is om water te koken?
Ik lees verschillende dingen. Op de ene site staat dat het tot een maand of 6 moet en de andere zegt dat als je het flesje meteen gebruikt je het niet hoeft te koken.

Zucht.... ik weet het niet meer hoor.

Onze kraamverzorgster vertelde ook dat je als je het water direct gebruikt je het niet hoeft te koken. Wel als je voor 24u maakt, maar dat mag officieel dan weer niet.
Wat zegt de verpakking? Misschien dat je daar wijzer van wordt?

hoi
ik ben vorige week hier voor het eerst bij het cb geweest en daar is mij verteld je mag gewoon koud kraan water gebruiken en als je voeding voor 24 klaar wil maken dat had ik aan de friso zelf gevraagd dat hebben ze liever niet want niet iedereen heeft de koelkast op een temp staan van 4 graden en had je dat wel dan mocht je het klaar maken voor 24 uur maar dan met gekookt water
dus maar dat is tegen mij gezegd
ik maak gewoon per fles net zo makkelijk vind ik
s6
groetjes jolanda

hoeft idd helemaal niet.nederlands leidingwater is schoon genoeg.ik doe t wel,half gekookt,half koud.maar meer voor t gemak,dan is de voeding gelijk warm en hoeft hij niet in de magnetron.

hallo,

ik heb altijd de voeding per fles klaar gemaakt en gebruik hiervoor gewoon water uit de kraan voor wat ik opwarm in de magnetron. Nu was ik laatst aan het bedenken als ik koud water uit de kraan pak en opwarm kan ik net zo goed gewoon warm water uit de kraan halen wat ik nu dus ook doe want het principe is hetzelfde.

groetjes rennie

Hoi

Ik heb juist geleerd dat je geen warm water uit de kraan mag gebruiken omdat daar schadelijke stoffen in kunnen komen (door het verwarmen van CV ketel of geiser ofzo..). Daarom moet je altijd koud water gebruiken en dit opwarmen in magnetron of idd mengen met gekookt water (dat je uit de koude kraan hebt gehaald.) Je kunt ook bronwater gebruiken. Mij is verteld dat als je  per fles  de voeding klaarmaakt  je het water niet hoeft te koken vooraf. Als je het voor 24 uur klaarmaakt, moet je het eerst 10 min laten koken. Ik had ook ergens gelezen dat voor 24 uur klaarmaken niet meer mocht maar mijn CB-arts zei dat dit wel kon. Fijn he... dat iedereen hetzelfde advies krijgt!

Terug
Bovenaan