hoe lang moet urine in je blaas hebben gezeten voor je kunt testen?

Ik weet dat je het beste 's ochtends kunt testen, omdat je urine dan geconcentreerd is, en het hcg hormoon het best is aan te tonen.
Eigenlijk wil ik vanmiddag graag testen, maar ik vroeg me af hoe lang de urine in je blaas moet hebben gezeten voordat het zin heeft...
ik weet dat ik niet teveel moet drinken van tevoren, maar wanneer kan ik nu gaan testen???

Ik vind het echt zo spannend zeg.

liefs!

ronde 9, 1e kindje

Sorry, met die info kan ik je niet helpen, maar ik wil je veel suc6 wensen!!!

Liefs Lientje

PS staat er niets over in de bijsluiter? De keren dat ik getest heb, helaas alle 3 negatief heb ik daar niet eens over nagedacht. Ik had er dan ook 2 in de ochtend getest.

Goede tip, ik heb inderdaad de bijsluiter gelezen, maar daar stond niets in. Wel dat de test alleen nauwkeurig is als de controlestreep verschijnt. Ik denk dat bij té waterige urine die controlestreep ook niet zal verschijnen.
Anyway... ik heb net dus getest, na 3,5 uur niet geplast te hebben, en helaas was de test negatief. Het is ook vandaag NOD voor mij, dus het zal wel weer niet raak zijn. Anders woensdag nog maar eens proberen!

Hoi GS,
Volgens mij maakt t niet zoveel uit, als je maar niet eerst veel drinkt. Toen ik vorige week testte was ik ongeveer een uur niet geweest, niet veel gedronken (en hoefde dus eigenlijk ook niet) en toch positief. Hoop dat je er iets aan hebt... Succes in ieder geval, hopelijk blijven de rd's uit!
xx daantje

Dit heb ik gevonden op internet, Dus eigelijk kun je de hele dag testen als je maar niet te veel drinkt.

De allereerste zwangerschapstest voor thuisgebruik was al in 1971 te koop. Deze eerste test kon alleen worden uitgevoerd met de ochtendurine, omdat die veel geconcentreerder is. Het misverstand dat je een zwangerschapstest alléén in de ochtend kunt doen, bestaat daardoor nog steeds.
Een zwangerschapstest toont aan dat het hormoon HCG, humaan chorion- gonadotrophine, in je urine zit. Dit hormoon wordt door de groeiende vrucht in je lichaam alléén aangemaakt tijdens een zwangerschap. Daarom kan het HCG niet verward worden met de oestrogene en progestagene hormonen die bijvoorbeeld in `de pil` zitten. Het maakt niet uit op welk moment van de dag je de test uitvoert.

gr cares

Terug
Bovenaan