hoe lang moeten proberen voor een 2de kindje?

A

Anoniem

Guest
hallo iedereen,

voor zij die zwanger zijn: een dikke proficiat!

Ik heb een kindje van 16 maanden waarvoor we anderhalf jaar hebben moeten proberen.
Uiteindelijk werd het een spontane zwangerschap.
Nu zijn we sinds vorige maand bezig voor een 2de. Ik vraag me dikwijls af of het nu weer zo lang gaat duren....

Zijn er vrouwen die voor een 1ste ook wat problemen gehad hebben en bij de 2de wat sneller? Vele zeggen mij dat het nu wel sneller zal gaan omdat de weg open is..... ;-)

Ben benieuwd en ik hoop dat jullie mij wat moed kunnen geven.

Liefs Kaatje1 x

Bij de eerste hebben wij er een half jaar over gedaan om zwanger te raken en bij de tweede was het meteen raak!!
Succes,

Eerste keer 1 jaar 9 maanden. Tweede keer 1 jaar 6 maanden. Derde keer 2 jaar 6 maanden. Tweede was dus iets sneller. Het belangrijkste vond ik dat ik na de eerste wist dat ik zwanger kon raken. Ookal was de kans bij ons klein, zolang we maar probeerde elke cyclus hadden we een kans. En dat werpt nu voor de derde keer zijn vruchten af. Straks heb ik drie kinderen terwijl mij voorspelt was dat natuurlijk zwanger raken nagenoeg onmogelijk was.
Succes en geef de moed nooit op!
Ivy

Hoi Kaatje,
Hopelijk kan ik je een hart onder de riem steken! Ik ben vorig jaar maart bevallen van een prachtige dochter. (overigens zonder medische hulp) We hebben bijna twee jaar moeten wachten voor ik zwanger werd van haar. Daarvóór had ik snel na elkaar twee miskramen (6 weken en 14 weken). Ik was ook al 39 bij de geboorte van mijn dochter, dus ik had de hoop opgegeven ooit nog zwanger te worden. Maar de verbazing was groot! 9 maanden na de bevalling ben ik dus weer zwanger geraakt. Nu dus 18 weken. Het is voor iedereen anders, maar ik herken jouw gevoelens heel goed, maar je ziet, het is dus mogelijk dat je veel sneller zwanger raakt. (zelfs op latere leeftijd!)
Heel veel succes in ieder geval!

Groet, Debbs

Hai,
Het is niet helemaal te vergelijken omdat het bij mij bij de eerste minder lang duurde. Maar iig bij mij duurde het bij de eerste 6 maanden (iig na de laatste menstruatie) helaas duurde het daarna nog ruim een maand voordat ik zwanger werd (ik heb hele lange cyclussen). Dus laat zeggen 7 maand voor de eerste.
En nu bij de tweede was het na 3 maanden al raak en had ik gek genoeg als laaste menstruatie ook een normale cyclus gehad. Waardoor er gelukkig geen  dagen verschil zat tussen de werkelijke zwangerschapsduur en de duur volgens de eerste dag van de laatse menstruatie.

Groetjes Lillian  

Hai kaatje

Bij mij is het precies andersom. Van de eerste (een dochter van 2) was ik vrijwel meteen zwanger. En nu zijn we alweer ruim een half jaar bezig voor een tweede ukkie. Ik weet, ik mag niet klagen als ik de vele verhalen lees op dit forum. Maar pff, ik vind het echt lang duren en word er af en toe een beetje moedeloos van. Ronde 9 is inmiddels een feit en als het over drie rondes nog niet is gelukt, dan ga ik naar de huisarts. Ben toch alweer 35, dus misschien is een controlebezoekje geen slecht idee

Ik wens je alle succes toe en hopelijk kom je snel melden dat je van nummer 2 in verwachting bent!

gr, cee

hoi hoi

Bij de eerste hebben wij er 3jr overgedaan ziekenhuis
in en uit.Uiteindelijk op de normale manier zwanger
geworden zoon Niek is nu 18mnd.Deze keer was het
 naar 3mnd raak helaas heb ik vorige week een mis
kraam gehad met 12wk.Kun je zien dat je er niets van
kunt zeggen de ene keer snel de andere keer lang over
gedaan.Wij proberen het nu gewoon op nieuw.

Veel succes en geef de moed niet op.

gr.Anita

Hoi,

Wij hebben er bij de eerste inclusief een miskraam ongeveer 7 maanden over gedaan, en nu bij de tweede was het direct raak.
het zegt dus weinig, hoelang je er de eerste keer over deed en hoe lang het dan de tweede keer duurt.

succes en maak je er niet te druk over.

Terug
Bovenaan