hoe lang mogen ze slapen

Zolang ze slapen lekker laten slapen. Mijn dochter (nu twee) sliep met 5 weken de hele nacht door. Van 22 uur tot 7 uur. Zolang ze overdags genoeg eten binnen krijgen hoef je je nergens zorgen over te maken. Genieten dus.

maar ze zit nu op zes voedingen dus moet ik die van de nacht overslaan of die savonds nog geven want als ik haar door laat slapen dan zit ze op 5 voedingen want ze mist die van 03.00 snachts.

ik maakte mijn kids altijd wakker voor de laatste voeding van rond 23.00, zo voorkom je dat ze s nachts komen en ze moeten nog wel genoeg binnen krijgen! Deze laatste voeding kun je ook wat vervroegen als ze toch lekker doorslaapt! Bij mijn meisje doe ik dat nu ook!, maar ik moet haar wel wakker maken..

hoi,
Ik heb begrepen dat je een baby niet langer als 8 uur zonder vocht kan laten slapen, ivm uitdrogen...
Zelf laat ik mijn kleine uiterlijk 9 uur slapen 's nachts, van 11 tot 8.

groeten

Ons zoontje is 7.5 weken oud (jong) en krijgt zijn laatste flesje rond 23.00/24.00.
De ene keer slaapt hij vervolgens door tot 5.00 maar meestal wordt hij om 3.30 toch weer wakker voor zijn flesje. Hij zit volgens mij gewoon in dat ritme.

Hij krijgt ong. 170 ml per voeding x 5. Dat lijkt me echt voldoende, als ik meer in de fles doe dan drinkt hij deze toch niet leeg.

Vanaf welke maand mag je eigenlijk wat door de laatste voeding doen? (pap etc)

hoi,

je mag vanaf vier maanden rijstebloem door de fles doen.
ik heb ook een zoontje van    03/10/2006 en hij sliep toen hij 12 weken oud was al door van s'avonds 20.00 tot s'ochtends zo rond een uur of 7.00.
die fles die je laat vallen voor de nacht mag je dan verdelen over de anderen vier flessen.
mijn zoontje krijgt nu nog 4 keer 240 ml flesvoeding en een potje olvarit fruithap.
ben je hier nog erg onzeker over kan je altijd even op het CB navragen hoe je het nu het beste aan kan pakken.
daar hebben ze er namelijk toch het meeste verstand van.

maar het lijkt mij dat je kindje wel wakker wordt als het honger heeft.

veel succes groetjes,
Petrina

quote: MamaDenise reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 11:20:59'));

hoi,
Ik heb begrepen dat je een baby niet langer als 8 uur zonder vocht kan laten slapen, ivm uitdrogen...
Zelf laat ik mijn kleine uiterlijk 9 uur slapen 's nachts, van 11 tot 8.

groeten

Dat is dus alleen met pasgeborene, de mijne sliep al door vanaf week 4, van 22.00 tot 8.00.
Niets aan de hand hoor.

Terug
Bovenaan