Hoe lang na strippen kwam bij jullie de bevalling op gang?

Hey meiden,

Heb even een vraagje! Ik ben vandaag bijna 40 weken zwanger en zal waarschijnlijk vanmiddag door de vk gestript worden. Nu zou ik graag willen weten hoe lang 't bij jullie heeft geduurd voordat de bevalling na het strippen op gang kwam (als deze überhaupt op gang is gekomen). Ik ben zwanger van onze 3e uk, en ben bij de 1e 2 niet gestript. Wel ging de bevalling van onze jongste na het breken van de vliezen in een recordtempo. V.a. 19.30 weeën en toen de vk om 20.30 kwam kijken schrok hij nogal, hij had nl. niet verwacht dat 't zo snel zou gaan. Manlief moest als de wiedeweerga kruiken klaarmaken en de deur openzetten voor de bevallingsassistentie en vervolgens mocht ie niet meer weg. Na het breken vd vliezen had ik binnen 10 min. volledige ontsluiting en om 2130 uur was onze jongste er! Ik ben dus nu zo benieuwd of het strippen ook zo'n heftige reactie teweeg kan brengen of dat ik dan nog rustig de tijd heb om m'n kindjes zelf weg te brengen naar de oppas. Ik hoor graag jullie reacties!

Liefs!

Eh, niet dus.... Ik ben van mijn derde kindje gestript, met bijna 39 weken, maar het heeft niks uitgehaald. Uiteindelijk ben ik 2 dagen later ingeleid.
Maar eerlijk is eerlijk, ik hoor om me heen veel verhalen van vrouwen bij wie het wel geholpen heeft en die zijn bijna allemaal de dag erna bevallen.
Succes in ieder geval en een goede bevalling gewenst!

Op donderdagmorgen gestript, na een paar uur ging het 'rommelen' . In de nacht van vrijdag op zaterdag ben ik om 2.30u bevallen.
Houd er wel rekening mee dat ze pas kunnen strippen wanneer je baby is ingedaald.

Hey hoi,

Bedankt voor jullie snelle reacties! Onze uk is al v.a. wk 34 volledig ingedaald en ik kreeg al vd vk te horen dat ik er toch ernstig rekening mee moest houden dat 't wel eerder kon komen, aangezien dit voor een 3e zwangerschap erg vroeg was. Nou onze uk vindt het geloof ik nog wel best hahaha. Zul je zien dat ik straks ook nog overtijd ga ook nog, nou dat hoop ik toch ècht niet!

Groetjes!

Strippen is meestal een stuk minder heftig dan vliezen breken...

Ik ben zelf gestript rond 16:00 uur in de middag, in de paar uren daarna wat harde buiken gehad en bloederig slijmverlies (normaal na strippen is mij verteld). Daarna weer 'rust'. De weeen begonnen plotseling rond 3:00 in die nacht en om 7:30 lag mijn pasgeboren zoontje op mijn buik...

Ik was wel al 41+3 wkn, dus grotere kans dat mijn lijf er 'klaar' voor was en strippen het laatste zetje was...

Trouwens, kindje hoeft niet ingedaald te zijn hoor! Dat was mijn zoontje namelijk ook niet, die is pas tijdens het persen ingedaald... Wat wel voorwaarde is, dat je baarmoedermond rijp moet zijn, anders komen ze er met de vingers niet tussen. Meestal is dat bij 2e/3e/4e kindjes geen probleem...

Heel veel succes!

Groetjes, Karin
38+3 wkn

quote: Karin7926 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-01-2009 21:05:54'));

Strippen is meestal een stuk minder heftig dan vliezen breken...

Ik ben zelf gestript rond 16:00 uur in de middag, in de paar uren daarna wat harde buiken gehad en bloederig slijmverlies (normaal na strippen is mij verteld). Daarna weer 'rust'. De weeen begonnen plotseling rond 3:00 in die nacht en om 7:30 lag mijn pasgeboren zoontje op mijn buik...

Ik was wel al 41+3 wkn, dus grotere kans dat mijn lijf er 'klaar' voor was en strippen het laatste zetje was...

Trouwens, kindje hoeft niet ingedaald te zijn hoor! Dat was mijn zoontje namelijk ook niet, die is pas tijdens het persen ingedaald... Wat wel voorwaarde is, dat je baarmoedermond rijp moet zijn, anders komen ze er met de vingers niet tussen. Meestal is dat bij 2e/3e/4e kindjes geen probleem...

Heel veel succes!

Groetjes, Karin
38+3 wkn

Mocht je zo lang nog lopen,ik dacht dat je met 42weken wel moest bevallen?

Bij mij is het strippen helemaal niet gelukt ze kreeg er amper 1 vinger in

Hallo layana,

Ik denk dat ze bedoeld 41 weken en 3 dagen.
Maar wijn wonen trouwens in een gemeente, waar ze je tot 43 weken laten lopen. En dat is geen grapje. Ik dacht dat 42 weken ook de max was, maar een vriendin van mij, was al ruim 42 weken en nog werd er niks gedaan. Toen bleek, dat ze hier, bij zowel de vk als in het ziekenhuis voor 42 weken nog niets doen. En dan bedoel ik zoiets als inleiden. Ik weet wel dat er vk zijn die eerder strippen.
Dus dat is echt LANG overtijd lopen.

Groetjes

quote: suno reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2009 11:13:06'));

Hallo layana,

Ik denk dat ze bedoeld 41 weken en 3 dagen.
Maar wijn wonen trouwens in een gemeente, waar ze je tot 43 weken laten lopen. En dat is geen grapje. Ik dacht dat 42 weken ook de max was, maar een vriendin van mij, was al ruim 42 weken en nog werd er niks gedaan. Toen bleek, dat ze hier, bij zowel de vk als in het ziekenhuis voor 42 weken nog niets doen. En dan bedoel ik zoiets als inleiden. Ik weet wel dat er vk zijn die eerder strippen.
Dus dat is echt LANG overtijd lopen.

Groetjes

ja dom van me ik zie het nu pas

das zeker lang ,dus je mag nog lopen tot 43 wken?

Terug
Bovenaan