Hoe lang nemen jullie verlof op??

Hallo allemaal,

Omdat we zeker weten dat dit de laatste keer is dat er een kindje komt bij ons (medische molen wel gezien) en omdat de kraamtijd van Mette een hel was omdat ze ziek was wil ik nog even op en top genieten van deze ronde. Ik had in mijn hoofd om na de bevalling minimaal 6 maanden thuis te willen blijven. Echter ben ik door reorganisatie van bewerkingsgebied veranderd op mijn werk. Ik ben in een gebied terecht gekomen waar door zwangerschapsverlof en andere oorzaken een tijdlang niemand is geweest in mijn functie met alle gevolgen van dien. Eigenlijk waren ze blij dat er eindelijk weer iemand kwam en die blijkt ook zwanger te zijn.... Ok ze gunnen het me wel maar toch voel ik me bezwaard om van half dec. tot half jul. weg te blijven...

Gaan jullie standaard na 16 weken werken of zijn er ook mensen die aansluitend valantie of ouderschapsverlof opnemen?

x ing

Hoi,

Ik wil aansluitend aan mijn verlof 2 maanden volledig ouderschapsverlof opnemen. Vind die 16 weken best kort eerlijk gezegd en ben blij dat we het ons kunnen veroorloven om 2 maanden extra  (onbetaald) verlof op te kunnen nemen. Daarna wil ik 50% gaan werken (week 1, 2dgn en week 2, 3dgn) zodat ik lekker de tijd heb om helemaal te kunnen genieten van ons kleine schatje!

Groetjes, 10e

Hoi,

Ik stop 6 weken van te voren (tenminste is de bedoeling), omdat ik op een kinderdagverblijf werk en het lichamelijk waarschijnlijk niet langer vol te houden is. Als het kindje geboren is heb ik dus nog 10 weken en dan neem ik ook nog 2 weken vakantie op. In eerste instantie ga ik weer 24 uur werken en ik weet nog niet wanneer ik ouderschapsverlof oppak. Ons kindje gaat 20 uur per week naar een kinderdagverblijf. Maar goed dat zijn de plannen nu en ik weet natuurlijk niet hoe het straks allemaal loopt.

groetjes

Hoi,
Ik ben van plan om mijn 16 weken verlof in ieder geval aan te vullen met een paar weken vakantie. Ik zou 6 tot 8 maanden in totaal wel ideaal vinden, maar ik weet nog niet zo goed wat mijn werkgever daarvan gaat vinden. Op zich voor mezelf vind ik die 16 weken prima, ik was er de vorige keer echt wel weer aan toe om wat te gaan doen. Maar ik vind 10 tot 12 weken nog zijn klein om al naar het kdv te brengen, dan rollen de meeste kindjes nog niet eens om, en dan liggen ze daar de hele dag...... (natuurlijk doen de leidsters ook wel wat met zo'n baby, is gewoon meer mijn eigen gevoel).
Wellicht ga ik dan nog een poosje eerst 3 dagen werken ipv 4, vooral omdat we hier een mega probleem met de opvang hebben en ik ws nog niet eens een kdv plek heb tegen de tijd dat ik officieel moet gaan werken.
Zucht, ofwel, ik weet het allemaal nog niet.

Maar Inge, ik vind dat jij in jouw geval wel echt een goed punt hebt om lekker lang verlof op te nemen. Je hebt nog wat in te halen van je vorige verlofperiode, dus eigenlijk zou je dubbel   moeten krijgen ;) Ze moeten voor die 4 maanden toch iets regelen, zou het echt zoooooo moeilijk zijn om dat voor een paar maandjes langer te regelen?   daar staat tegenover dat ze jou weer helemaal in vorm terugkrijgen (gaan we van uit ;) )   Ik zou dus zeker een balletje opgooien op je werk!

Hoi!

Ook ik ga 6 weken van te voren met verlof. Na de volgende 10 weken neem ik nog 2 weken vakantieverlof op. Ik ga daarna 2,5 dag werken, misschien de eerste weken  1,5 of 2 dagen.  Ons kindje gaat waarschijnlijk 1 dag naar de ene opa en oma en de andere dag naar de andere opa en oma. Jef gaat ook 1 dag minder werken en is dan dus thuis.
Het liefst zou ik natuurlijk minstens een half jaar bij mijn kindje willen zijn, maar ja, ik wil ook wel wat leuke dingen kunnen doen met mijn gezin en dat kost wel allemaal centjes... Ach, ik ben al blij dat ik 2 dagen in de week (door de weeks) bij mijn kindje kan zijn!

Groetjes Karin

Terug
Bovenaan