Hoe lang nog bloedverlies na spontane miskraam?

Hoi meiden,

bij andere topics heb ik er al wat over gelezen, maar dat ging vaak over bloedverlies na een curettage. Weet iemand iets over bloedverlies na een spontane miskraam?
Tijdens de eerste controle bij de verloskundige werd, eigenlijk toevallig, een echo gemaakt en bleek het vruchtzakje leeg.  Ik heb toen besloten een spontane miskraam af te wachten en afgelopen zondag (11 weken 'zwangerschap') ben ik het vruchtzakje verloren. Had de dagen daarvoor slechts een heel klein beetje bloedverlies. Zaterdag werd het wat heviger en zondag dus de miskraam. Nu heb ik nog flink bloedverlies.
Gisteren de verloskundige gebeld en nou kon ik vandaag al komen voor een echo om te kijken of alles weg was. Kunnen ze dat wel zien als je nog aan het vloeien bent? Ik heb de afspraak uitgesteld tot maandag a.s. omdat ik hoop dat ik tegen die tijd minder last van bloedverlies heb. Ik heb wel beloofd te bellen als het bloedverlies erger wordt, want dan moet ik meteen komen.
Ik weet dat het per persoon ontzettend kan verschillen, maar heeft iemand ervaring met de mate van bloedverlies na een spontane miskraam? En hoe lang daarna moesten jullie langskomen voor nacontrole?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Margrethe

He Margrethe,

Allereerst sterkte met het verwerken van je mk.

Heb zelf eind nov/begin dec 2006 een spontane mk gehad. Heb toen  5 dagen bloedverlies gehad (zo - do) en een week later  weer  3a4 dagen  (di begonnen). Daarna nergens meer last van gehad en een week na mijn laatste bloeding voor echo geweest. Dit kwam doordat ik pas afspraak mocht maken als bloeding gestopt was.

groetjes,
Dion

Dag Margrethe,
Zelf heb ik na bijna 6 wk een miskraam gehad. Bij mij was het te vergelijken met een flinke menstruatie en wat meer krampen. Ik heb toen de verloskundige gebeld en die zei volgens mij dat als het na 1 wk niet voorbij was ik contact op moest nemen. Na 1 week was het zo goed als voorbij en ik ben dus niet meer langs gegaan.  Jij bent wel iets verder dan 6 weken, dus misschien duurt het dan wat langer, dat weet ik niet... Ik denk dat je ook je eigen gevoel moet volgen. Als je denkt dat er iets niet klopt bel dan gewoon een arts of verpleegkundige. Sterkte! liefs Poek

Hoi Margrete,

Wat ontzettend rot voor je joh!! Gelukkig dat uiteindelijk dan je lichaam wel het vruchtje zelf afstoot ( is toch het meest natuurlijke als je lichaam meewerkt).

Ik heb zelf in Februari een spontane miskraam gehad na bijna 7 weken en toen heb ik nog 6 weken bloedverlies gehad. Tussentijds 2 x een echo gehad omdat het maar niet over ging maar ze konden geen rare dingen zien. Alles zag er schoon uit.

Toen ben ik aan medicijnen begonnen om zo het bloeden te stoppen en een nieuwe cyclus op te bouwen ben ik toen nog 2 maanden aan de pil geweest. Toen gestopt en direct weer zwanger.

Ik hoop voor je dat de bloeding snel stopt. Pin je niet vast op wat ik hierboven schrijf ik geef alleen aan hoe het bij mij is geweest maar ken echt verschillende verhalen dat het ook een stuk korter kan zijn.

Sterkte,

Liefs,

Suus

Hoi,

Ik heb ook na 11 weken een miskraam gehad, het vruchtje was na 5 1/2 week al gestopt met groeien maar dat wisten we pas na bijna 9 weken.
Op zondag 24 juni heb ik mijn miskraam gehad. De eerste dagen heb ik best wel wat bloed verloren maar dat werd gelukkig wel snel minder. Na 8 a 9 dagen was ik er helemaal vanaf.
Maandag 25 juni mocht ik al op controle komen. Ook al verlies je nog   bloed, ze kunnen het al wel zien. Mocht het bloeden en/of de pijn na een week niet over zijn dan moest ik terug komen.
Maar een week later was het vrijwel over dus ben ik niet meer terug geweest.

Veel sterkte de komende tijd...

Groetjes Kim

Hoi Magrethe,
Wat onzettend rot voor je!
Dat verschilt per persoon en per miskraam volgens mij.
Mijn eerste zwangerschap heb ik een miskraam na 13 wk gehad en toen heb ik ongeveer nog anderhalve week bloedverlies gehad.
Mijn tweede zwangerschap was een bbz en daar heb ik bijna 3 weken bloedverlies gehad.
Volgens de gyn en vk stopt het bloeden als je baarmoeder helemaal ' leeg'   is.

Heel veel sterkte!

Groetjes Janneke

Lieve meiden,

bedankt voor jullie reacties! Gisteren de echo gehad voor nacontrole en alles was schoon. Daar ben ik erg blij mee, want ik zat echt niet te wachten op een curettage. (Dat zit niemand natuurlijk.) We hebben dus weer groen licht gekregen, maar ik merk dat ik het op dit moment allemaal nog een beetje dubbel vind. Ik wil  heel graag weer zwanger worden, maar ik heb het idee dat m'n lichaam echt nog even bij moet komen. Dus doen we het voorlopig even rustig aan. Hoe lang 'voorlopig' duurt, dat zien we wel. (Waarschijnlijk niet heel erg lang...;))
Oja, na de mk nog een dag of 4 flink bloedverlies gehad, maar nu bijna niets meer.

Groetjes,
Margrethe

Dag dames, ik heb een ander vraagje, maar die kan ik hier vast wel stellen...
Hoe lang mag/kun je vloeien na een curretage? Ik meende dat dat niet zo lang was, maar ik vloei nu al 11 dagen. weet iemand antwoord? liefs

Terug
Bovenaan